![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Tarlós: 2016-ban bevezethető a dugódíj
További Belföld cikkek
-
Románul üzent Orbán Viktornak egy tüntető
- Folytatódik a műtős üzengetés, Kásler Miklós válaszolt a Tisza Párt politikusának
- Nem akárhogyan szigorítana a DK a gyermekbántalmazással kapcsolatos törvényen
- Orbán Viktor kőkeményen nekiment Lengyelországnak
- Gyurcsány Ferencet az Index miatt érte bírálat, pedig csak lapunk ad teret véleménycikkeinek
A dugódíj mértékéről Tarlós korábban azt mondta, napi 500 vagy havi 5000 forint lesz, amit az LMP alacsonynak ítélt meg, és inkább napi 700 forintban gondolkodnának. Az interjúban Tarlós az LMP-s képviselőt szorgalmas, rendes fiúnak nevezte, akinek a javaslatait tolerálja ugyan, de a döntései során nem biztos, hogy figyelembe is veszi azokat. A dugódíjat nagy problémának tartja, és kijelentette, hogy
ebben az ügyben évek óta összemosási kísérlet folyik, pedig csak elő kellene venni azt a szerződést, amit az elődöm kötött és kiderülne, az Unió ragaszkodik hozzá. A mértékéről és a zónahatárról nem egyeztek meg annak idején, ezekről nekünk kell dönteni. (…) A szerződést nem mi írtuk alá, az Unió pedig nyilván nem teljesen hülye.
![Tarlós István](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1006/10060/100604/10060411_9d07357abf94410f7555a69efda51938_wm.jpg)
Ahhoz képest, hogy Tarlós nem szeret mutogatni az elődökre, az interjúban ismét az előző városvezetés szemére hányja, hogy 2013-ra vállalták a dugódíj bevezetését, de annak feltételeit nem biztosították. Ha már itt tartott, felhozta a négyes metrót, amit elődje nem fejezett be határidőre, és megemlítette, hogy mindössze egy vagy két P+R parkolót építettek.
A dugódíj bevezetésének új, tarlósi határideje 2016 vége, illetve csak elméletben az, mert garantálni a főpolgármester sem tud semmit. Van egy olyan javaslat, mondta a Népszavának, hogy a budapesti közigazgatási határon belül lesz egy minimálisan fizetendő díj, a szó szoros értelmében vett dugódíjat pedig a belvárosban, a kiskörúti határvonalon belül kell fizetni majd, de hogy mennyit, azt nem tudni. Ez azt az érdekes kérdést vetette fel, hogy mi lesz azokkal, akik a belvárosban laknak, de nem ott dolgoznak, mire Tarlós azt mondta, hogy
személy szerint (ezért) nem szívesen fizettetnék
de
aki kívülről bemegy a belvárosi zónába, az bátran fizethet, akár engem is ideértve. Ez ugyanis nem kötelező. Az autót lehet P+R parkolóban hagyni és használni a tömegközlekedést, ha mindez van, és jól működik. A Belváros részleges autómentesítésének ez valóban föltétele.
A másokra mutogatástól irtózó Tarlós szerint javaslat nem az övé de kényszerhelyzetben van, így elfogadja.