Új helyre költözhet a Közlekedési Múzeum
További Belföld cikkek
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
- Ellepi a karácsonyi vásárokat a TEK a magdeburgi támadás után
- Ujhelyi István: Megérintette a Fideszt a bukás szele, olyan folyamatok indultak el, amikre 30 éve nem volt példa
- Dúl a kommentháború: Menczer Tamás, Kocsis Máté és Magyar Péter esett egymásnak a magdeburgi tragédia miatt
- Hatalmas torlódásra kell számítani az M3-as és az M5-ös autópályákon, az M1-esen akár két órával is nőhet a menetidő
Egyre valószínűbb, hogy a Közlekedési Múzeum kiállítási tárgyainak jelentős része új helyre kerül, az eredeti helyszínre csak a gyűjtemény kisebbik részét viszik vissza, írja a 24.hu.
A lap információi szerint már hónapok óta folyik az ötletelés, hogyan alakítsák át a Liget-projekt egyik legdrágább elemének eddig érvényes koncepcióját, miután felvetődött, hogy mégsem építik meg az épület összes, föld alá tervezett szintjét. Az eddigi verzió szerint négy szint mélyen több mint 30 ezer négyzetméteres teret alakítottak volna ki, amiben egy 350 férőhelyes nyilvános mélygarázs is helyet kapna.
Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár kedden az M1 Ma Reggel című műsorában a 2017-es költségvetés kulturális kiadásiról beszélve megemlítette, hogy a Közlekedési Múzeum mellé
valószínűleg beiktatnak egy új objektumot is.
A 24.hu szerint a múzeum kiegészítéséhez olyan helyet keresnek, ahol a nagyobb teret igénylő kiállítási tárgyakat, így a buszokat, mozdonyokat, repülőket el lehet helyezni. Eddig ezt a Múzeum egyik föld alatti szintjére tervezték, de ott fizikailag szinte lehetetlennek tűnt az akár 100 tonnás mozdonyok elhelyezése, esetleges cseréje.
A tavaly lebontott régi épület nagyjából 5 ezer négyzetméteres kiállítási területet biztosított a gyűjteménynek. Ha elmarad vagy csökken a föld alatti bővítés,
erre utalhatott Hoppál Péter. Mivel azonban közvetlenül mellé, az amúgy is túlzottan beépített Városligetbe már nem tudják bezsúfolni az új épületet, ez azt jelentheti, hogy az valahol máshol épülhet fel. Korábban több ilyen barnamezős terület is szóba került, a Liget-projekt ellenzői is tettek hasonló javaslatot.
A sokat támadott Liget projekt keretében eredetileg a múzeumot kívülről a régivel megegyező módon építették volna újra, belül viszont nagyobb terekkel számoltak a tervezők. Később ez a koncepció változott, főleg a kiállítandó tárgyak mennyisége miatt mindenképp bővíteni kellett a helyszínt. Mivel azonban azonban azt elvetették, hogy máshova költözzön a múzeum, és a helyszín miatt felfelé nem tudtak terjeszkedni, így maradt a föld alatti 4 szint terve. Erre már az eredeti költségek több mint dupláját szánták, tavaly év végén Vitézy Dávid igazgató 15,6 milliárd forintot említett. A Városliget Zrt. 2017 első negyedévére ígérte a Közlekedési Múzeum végleges terveinek bemutatását, ez azonban azóta sem történt meg.
A végleges tervekkel, összegekkel és az új objektummal kapcsolatban kérdéseinket elküldtük Vitézy Dávidnak, a Városliget Zrt.-nek és az EMMI-nek is, válaszaikkal frissítjük cikkünket.