Bajban vannak politikusaink a számokkal
Karácsony Gergely bort iszik és vizet prédikál címmel küldött közleményt az MTI-nek a Fidesz szerdán. A kommüniké nem fukarkodik jelzőkkel:
Visszataszító, hogy miközben a főpolgármester az átláthatóságról beszél, addig az adófizetők pénzét propagandára költi. Jogilag és erkölcsileg is kifogásolható, hogy Budapest Főváros Önkormányzata fizeti Karácsony Gergely privát Facebook oldalának hirdetéseit. Egy olyan oldalról van szó, amely Karácsony Gergely főpolgármestersége előtt is létezett, és amelyen a főpolgármester elsősorban nem a fővárossal kapcsolatos információkat oszt meg, hanem politikai propagandára használja. A nyilvános adatok szerint eddig csaknem 30 millió forintot költött Karácsony Gergely Facebook oldalának hirdetéseire. Az is megfigyelhető, hogy a Budapest Főváros Önkormányzata által finanszírozott hirdetésekre eleinte 25 és 30 ezer forintokat költöttek – áll a publikációban.
Karácsony, a pénz, és a brancs
A tetemes költések mellett a Fidesz azt is nehezményezi, hogy a közösségi oldalt Budapest Főpolgármestere közpénzen fizetett munkatársai kezelik.
Mint írják: "Szintén nyilvános adat, hogy összesen 13 ember dolgozik Karácsony Gergely Facebook posztjain. A fővárosi Fidesz-KDNP ezért azt kérdezi Karácsony Gergelytől, hogy a Facebook oldalának kezelői közül hányan állnak a Budapest Főváros Önkormányzatának alkalmazásában, vagyis hány embert fizetnek közpénzből facebookozásért, és ők menyi pénzt kapnak ezért".
Karácsony Gergely azonban közösségi oldalán válaszolt a rágalmakra, igazoló fotókat is közzétéve, egyúttal párhuzamot is mutatott a kormány, a Fidesz és a Fidelitas költéseiről.
Azt próbálják sugallni, hogy 30 millió forintot költöttünk. Valószínűleg ők is tisztában vannak vele, hogy amit állítanak az hazugság, hiszen ezek az adatok mindenki számára nyilvánosak. A csatolt képből is látszik, hogy a Fővárosi Önkormányzat 356 403 forintot költött főpolgármesteri hirdetésekre. Ha már Facebook-költések, akkor nézzük meg azt is, hogy mennyit hirdetett a Magyar Kormány, több mint háromszázötvenszeresét: 126 217 448 forintot. És ott van még a Fidesz 96 millió és a Fidelitas 16 millió forintnyi Facebook-hirdetése – olvasható a posztban.
A teljes poszt Karácsony Gergely Főpolgármester hivatalos közösségi oldalán olvasható.