Félszáznál is több új HÉV-et vásárol a MÁV-HÉV
Az Orbán-kormány döntése alapján a MÁV-HÉV, a a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szakmai bevonásával idén ősszel kiírta a járműtendert ötvennégy darab új, korszerű, klimatizált, alacsonypadlós HÉV-vonat beszerzésére (ebből tizenkettő darab opciós) – tette közé Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. A bejegyzésben arról is hírt ad a vezérigazgató, hogy a nyílt, EU-s közbeszerzési eljárásra két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom is jelentkezett.
A továbbiakban kifejti Vitézy Dávid, hogy a tenderrel folytatódik a budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítása, a Fővárosi Önkormányzattal együttműködésben. Arról is szól BFK vezetője, hogy az új HÉV-vonatok beszerzése az elmúlt negyven év legjelentősebb budapesti közösségi közlekedési járműbeszerzése, mely egyszerre szolgálja a budapestiek közlekedését a Békásmegyeri lakótelepről, Csepelről, Pesterzsébetről vagy Óbudáról, illetve az agglomerációból ingázókat Szentendre – Pomáz és Ráckeve – Szigetszentmiklós – Dunaharaszti térsége felől.
A Facebook-posztból az is megtudható, hogy a tender sikeres lebonyolítása esetén az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba, biztosítva a H5-ös, H6-os és H7-es hévek vonalán a teljes járműcserét.
Most akkor támogatja a kormány Karácsonyék új troli- és villamosbeszerzését, vagy nem?
Ha a papíron ott van a miniszterelnöki engedélyező szignó, akkor miért háborog Budapest vezetése? Szájbarágó.