Kezdődik az akadálymentes új utascentrum építése a Keleti pályaudvaron
További Belföld cikkek
- Havazás várható Magyarország egy részén
- Bejelentett egy szivárgást a gázműveknek, a kocsijára terhelték a költségeket
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
Indul a látványos kivitelezés, kezdődik az utascentrum építése az évente közel 11 millió embert fogadó Keleti pályaudvaron. A várhatóan 11 hónapig tartó munkákat követően az utasokra az eddiginél komfortosabb kiszolgálás vár: egy helyen lesz lehetőség menetjegyváltásra, a belföldi és nemzetközi utazások intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften.
A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásában valósul meg.
Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1500 négyzetméteren. Az ügyféltérhez kapcsolódik kilenc menetjegypénztár és két, személyes ügyfélszolgálati pult. Az utascentrum fontos része lesz a már meglévő oszlopokkal közrefogott üvegfödém, amely fényt enged be a csarnokból.
A pályaudvaron 25 jegykiadó automata szolgálja majd a gyorsabb jegyváltást, egy része az utascentrum környékén lesz megtalálható, de működnek majd a vágányoknál is. A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. Az utascentrumon kívül pedig automata csomagmegőrzőket helyeznek el.
A naponta több mint 30 ezer utast fogadó pályaudvar korszerűsítésének első üteme 2019-ben kezdődött – idézte fel a MÁV elnök-vezérigazgatója.
Saját forrásból újraaszfaltoztuk az utasforgalmi területeket, modern, ledes utastájékoztató-kijelzőfalat alakítottunk ki, korszerűsítettük a térvilágítást, lebontottuk a korszerűtlen büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javítottuk a vasúti pályát. Most pedig a kormányzati és uniós forrásoknak köszönhetően végre modern, korszerű, akadálymentes utascentrumot alakíthatunk ki. Párhuzamosan folyik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének a felújítása, a csarnokot tanévkezdésre megnyitjuk
– ígérte Homolya Róbert.
A Keleti pályaudvaron már az előkészületi munkák alatt lezárták az alagsort, valamint a metrószintről a vágánycsarnokba vezető lépcsőt. A peronszint a Baross tér felőli főbejáraton, valamint a Thököly út, illetve a Kerepesi út felőli bejáratokon közelíthető meg. A korábban a főbejáratnál lévő automaták helyett a MÁV a Kormányablak előtti és a Kerepesi úti csarnokban lévő jegykiadó-automaták, a MÁV-applikáció, illetve a megújult ELVIRA felületét ajánlja a menetjegyek és bérletek megváltására. A pénztári szolgáltatást választók ezt a 9. vágány melletti, ideiglenes belföldi pénztárban, valamint a 6. vágány melletti nemzetközi pénztárban tehetik meg. A csomagmegőrző átmenetileg nem üzemel, az ígéretek szerint hamarosan a Lotz-terem és a nemzetközi pénztár közötti folyosón lesz újra elérhető a szolgáltatás.