Forgalomra kész Magyarország legokosabb hídja
További Belföld cikkek
- Pályahiba miatt nem jár a 3-as metró egy szakaszon
- Mikulásruhát és párásítót lopott a betört kirakatból egy kenderesi férfi
- Egy dologban egyetértenek a történészek: valami nem stimmel a karácsonnyal
- Újabb közös előterjesztéssel rukkolt elő Karácsony Gergely és Vitézy Dávid
- Lázár János beköltözik Hajdú Péterhez, kényes kérdésekre ad választ
A hidat nyugodtan nevezhetjük fővárosunk legújabb hídjának, hiszen a régi, elavult hídszerkezeteket teljesen kicseréljük a Déli összekötő híd esetében – írta Fürjes Balázs a Facebook-oldalán. Az államtitkár tájékoztatása szerint a régi szerkezet első darabjának cseréje fejeződött most be, „ráadásul mindössze 1 év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez”.
Az államtitkár szerint Magyarország „legokosabb” hídjáról van szó, a szenzorok segítségével ugyanis a nap 24 órájában, folyamatosan mérik a vonatok hídra gyakorolt hatását, a mérnökökhöz minden információ valós időben jut el.
A vasárnapi tesztelésen két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony (népszerű nevén Szergej) különböző sebességekkel haladt át az új hídon. Óránként 5, 20, 40, 60, 80 kilométeres sebességgel mentek, a legvégén a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, hogy azután újra fölgyorsítsanak. Mindezt azért, hogy a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit is mérni lehessen.
Fürjes Balázs arról tájékoztatott, hogy a teszt sikeres és eredményes volt, ez pedig azért jó hír, mert épül a déli körvasút, és az új híd annak fontos eleme.
A cél az, hogy Budapest gyorsabban és kényelmesebben legyen átjárható vasúttal, illetve a vasút legyen a legjobb közlekedési eszköz az elővárosokból és sokkal többet használt eszköz Budapesten belül is.
Ezért bővítik és korszerűsítik a vasutat délen: Kelenföld és Ferencváros között három új megállót is létesítenek a jobb átszállási kapcsolatok érdekében. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy minden közlekedő gyorsabban, kényelmesebben érjen célba, kevesebb legyen a dugó, és tisztább a levegő.
Az államtitkár arra is felhívta a figyelmet: a főváros és a Karácsony Gergely által is támogatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia garantálja, hogy a vasút fejlesztésével megduplázódik az elővárosokból vasúttal érkezők száma.
Fürjes Balázs azt is hozzátette, hogy a budapesti és elővárosi vasútfejlesztések lehetővé teszik, hogy
- minden Budapest környéki településről 15 percenként indul majd vonat Budapestre, azaz óránként négy vonat indul a főváros felé,
- minden vonattal legalább három különböző metróra át lehet majd szállni közvetlenül,
- mindez végre egyetlen jeggyel vagy bérlettel is lehetséges lesz, létrehozzák a BKK, a BKV, a Volán, a MÁV és a HÉV tarifaközösségét.