Már fúrják az 5-ös metrót
A Boráros tér térségében folytatódik a talajfúrás a ráckevei és a csepeli HÉV-ek föld alatti, Kálvin térig történő meghosszabbításának előkészítésére – jelentette be a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója közösségi oldalán.
Vitézy Dávid rámutatott, hogy ma a Budapest központját elérő 15 elővárosi vonalból (11 MÁV és 4 HÉV) egyedül a H6-os és a H7-es vonal az, amely nem ér el egyetlen metrót sem.
Sok tízezer átszállást és utazással töltött órát tudunk megspórolni, ha ezek a vonalak elérik a belvárost, és teljes felújításuk révén gyorsan, sebességkorlátozások nélkül kötik be Csepelt, Pesterzsébetet, Soroksárt, Dunaharasztit, Szigetszentmiklóst és a Csepel-sziget további településeit Budapestre. Sokan autóról és buszról is HÉV-re váltanának így: a H6-os és H7-es HÉV-ek utasforgalmát megduplázná a fejlesztés
– emelte ki Vitézy.
A H6-os és a H7-es vonalak felújítása és meghosszabbítása a Kálvin térig egyben a tervezett 5-ös metró beruházásának első üteme is. A HÉV-ek metróként süllyednének a föld alá a Közvágóhíd térségében, három állomást érintene a két vonal közösen a föld alatt:
- a Közvágóhídnál kapcsolódva a Déli Körvasút új állomásához és az 1-es gyorsvillamoshoz,
- a Boráros téren a nagykörúti villamosokra kínálva átszállást,
- a Kálvin téren elérve a 3-as és 4-es metrót.
A Közvágóhíd és a Kálvin tér közé tervezett mélyalagút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséhez 93 helyszínen kezdtek ütemezetten próbafúrásos talajvizsgálatokba: jelenleg a Boráros téren, a Lechner Ödön fasoron és a Soroksári út mentén zajlanak a munkák.
A munkákat a Budapest Fejlesztési Központ által megbízott vállalkozók végzik. A tervezés az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatásával az integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretében zajlik a kormány döntése alapján.