Megegyezett a BKV a MÁV-val, mindenki boldog lesz
További Belföld cikkek
- Magyar Péter miatt zárhatták le a Vas vármegyei gyermekotthonokat is
- Hadházy Ákos támogatná Magyar Pétert, hogy miniszterelnök legyen
- A MÁV hibájából maradt el egy színházi előadás Győrben
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
Több, sűrűbb, gyorsabb, kevesebb átszállással továbbközlekedő vonatok, kisebb helyen – ez a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) koncepciójának lényege, amihez hatalmas arányú felújításokra van szükség. Ha viszont a vasúti pályazár egybeesik a városi vonalak karbantartásával, az totális tömegközlekedési káoszt eredményezhetne Budapesten.
Úgy tűnik, ezt most sikerült elhárítani azzal, hogy a BKV nyár végére halasztotta az eredetileg június közepétől tervezett leállást a 12-es és 14-es villamos vonalán – jelentette be Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója, aki szerint így nem okoz majd gondot a Nyugati pályaudvar felújítása.
A pályaudvar tetőszerkezetének teljes megújítása mellett a MÁV jelentős munkákat végez a környező vasútüzemi területeken is, emiatt június 19-től július 17-ig nem fogad vonatokat a Nyugati. Az eredeti tervek szerint a BKK hálózata fogadta volna a vonatról átszálló utasokat Zugló, Rákospalota-Újpest és Rákosrendező vasútállomásokon, azonban a lakossági észrevételek alapján módosítottak ezen az elképzelésen.
Budapest területén zajló számos lezárás, vágányzár, metrópótlás és munkavégzés miatt a helyzet rendkívüli. Ezért a MÁV és a Volánbusz szakembereivel közösen azon vagyunk, hogy Budapesten belül induljanak külön vonatpótló autóbuszok
– mondta a BFK vezetője.
Ahogy már korábban megírtuk, a Nyugati pályaudvar működőképességének fenntartásához azonnali karbantartási munkák váltak szükségessé. Ezek sorában
- több mint 3 kilométernyi vágányt építenek át,
- megújul a felsővezeték-rendszer, cserélik a kereszttartókat és a szigetelőket,
- lecserélik a pályaudvar váltófűtési rendszerét a téli üzembiztonság javítása érdekében,
- a biztosítóberendezési jelzőhidak egyikét elbontják és újjáépítik, több biztosítóberendezési elemet felújítanak,
- megújul a pályaudvar utastájékoztató és diszpécseri rendszere.
Mindez azért fontos, mert ma a budapesti fejpályaudvarok jelentik a fejlődés első számú gátját és kapacitáskorlátját. Ráadásul a Nyugatiból induló vonalszakaszok átfogó felújítása az elmúlt évtizedek egyik nagy adóssága. Ez mindenképp szükséges ahhoz, hogy megvalósulhassanak a BFK nagyra törő tervei, amelyek szerint az agglomerációból vasúton ingázók száma mintegy 80 százalékkal növelhető, a Budapesten belül vonatra szállók száma pedig megduplázható.