A Fidesz költötte a legtöbbet a hirdetésekre az ellenzéki előválasztáson
Összesen 369 millió forintot költött internetes hirdetésekre a Fidesz szeptember 13. és október 12. között. Ugyanezen idő alatt az ellenzéki politikusok és pártok összesen 262 millió forintot költöttek el hirdetésekre.
A Telex által készített kimutatásban a Fidesz, a fideszes politikusok, a Fideszhez köthető közösségi médiaoldalak, a magyar kormány, valamint külön a Megafon nevű platform politikai hirdetései is benne vannak (ez utóbbi ugyanis egyedül 145 millió forintot költött el hirdetésekre egy hónap alatt). Ezek összesítve egy hónap leforgása alatt 369 millió forintot költöttek el a Facebookon és a YouTube-on hirdetésekre.
Az ellenzéki térfélen 262 millió ugyanez az összeg. A legtöbb pénz Karácsony Gergely kampányára ment. A mögötte álló ezalenyeg.hu, a 99 mozgalom, az MSZP, az LMP és a Párbeszéd hirdetéseit is beleszámolva
összesen 151 millió forintot költöttek el a budapesti főpolgármester kampányára.
A második helyen Dobrev Klára áll 57 millió forinttal. Őt Fekete-Győr András (24 millió) és Jakab Péter (17 millió) követik.
Utánuk jócskán lemaradva jön csak Márki-Zay Péter, 3,7 millió forintos költéssel, ami a fidesz teljes költésének 1 százalékát teszi ki.
Az egyhónapos időszak összes költését (tehát a 369 millió+262 millió forintot) napokra lebontva az jön ki, hogy 24 óránként átlagosan 21 millió forintot költöttek a pártok hirdetésekre szeptember és október közepe között.