Budapesten dugódíjat vezetne be az LMP
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Egy 2013-as jogszabály szerint a személyautók úthasználati díját a központi költségvetésbe kell utalni – ismertette Gál József, az LMP szóvivője online sajtótájékoztatón. A párt azonban bármely település számára lehetővé tenné a területén befolyt díj hasznosítását.
A fővárosban évente mintegy kétezer ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt, amiért a túlzott forgalom okolható
– indokolta a kezdeményezést Gál József. Az LMP ezért már Tarlós István egykori főpolgármestertől követelte, de követeli Karácsony Gergely jelenlegi városvezetőtől is a dugódíj mihamarabbi bevezetését.
A szennyezett levegő miatt kártérítést követelhetnek a kormányoktól az Európai Unió polgárai, ha egészségükre káros hatással volt a túlzott légszennyezés. Erről bővebben ide kattintva olvashat.
A hatalomtól puhák lettek a politikusok
„Az a közös kettejükben, hogy amíg ellenzékben voltak, keményen kiálltak a dugódíj mellett, viszont amikor hatalomra kerültek, mind a ketten puhák lettek” – fogalmazott Gál József, és egy hatástanulmány elkészítését sürgette.
Csárdi Antal, az LMP frakcióvezető-helyettese kijelentette:
a főváros a budapestieké, nem engedhetjük meg, hogy az autós forgalom kiszorítsa az itt élőket a városból.
Jelenleg ugyanakkor minden második autó kívülről érkezik a fővárosba. Csárdi Antal szerint a belvárosiak járnának a legjobban a dugódíjjal, mert csökkenne az átmenő forgalom, a szmog, az utak járhatóbbá válnának, a város élhetőbb és vonzóbb lenne.
Ellenkező esetben a budapestiek elveszítik jogukat az egészséges élethez.
A forgalomcsillapítás által Budapesten is olyan életminőséget lehetne elérni, mint az agglomerációban, így az emberek nem költöznének ki oda.
(MTI)