A versenyhivatal szerint nem volt jogsértő a vírusellenes ágynemű reklámja
A nemzeti versenyhatóság szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a koronavírus-járvány hazai tetőzésekor, 2021 áprilisában indított eljárást a kifejezetten a Covid–19 vírus elleni hatékonysággal népszerűsített ágyneműk gyártóival szemben annak vizsgálatára, hogy megfelelően tájékoztatták-e a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos, lényeges információkról, az – egyébként nem vitatott – vírusellenes hatás várható időtartamáról, valamint a bekövetkezését befolyásoló, akadályozó körülményekről.
Az eljárás során a termékek gyártója több, független forrással – textilipari igazságügyi szakértő szakvéleménnyel, illetve szakértői intézet vizsgálati tanúsítványával – tudta igazolni, hogy a termékcsaládba tartozó termékek vírusellenes hatását nem csökkenti sem a huzathasználat, sem a mosási gyakoriság.
A GVH Versenytanácsa így arra a következtetésre jutott, hogy a gyártó nem hallgatott el jelentős információkat a termékek vírusellenes hatásának hirdetésekor, vagyis nem követett el jogsértést – közölte a hatóság.
A versenyhatóság egyúttal megszüntette a vizsgálatot a termékek alapanyagát és egyes angol nyelvű, üzleti (B2B) jellegű tájékoztató és marketinganyagokat biztosító francia vállalkozással szemben is, mivel nem volt egyértelműen igazolható a felelőssége a magyar fogyasztók felé irányuló kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatban – olvasható a GVH közleményében.