Péntektől nagy változás jön Budapest egyik legforgalmasabb útján
További Belföld cikkek
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
Február közepén írtunk arról, hogy arra a következtetésre jutottak a szakemberek, hogy a közeljövőben alaposan meg kell vizsgálni, hogy még mindig biztonságos-e az 1978-ban épült népligeti felüljáró. Az utóbbi napokban már meg is kezdték az ideiglenes forgalmi rend kialakítását.
Most a Világgazdaság írt arról, hogy
péntek este 20 órától életbe is lép az új forgalmi rend.
A lap szerint ezt követően a hídon kifelé közlekedve továbbra is két sáv áll rendelkezésre (ez tehát nem változik), a centrum irányában viszont már csak egy forgalmi sávon közlekedhetnek az autósok.
A VG szerint mindez naponta körülbelül 15 ezer autós közlekedését érinti közvetlenül (24 óra alatt nagyjából ennyien haladnak el abban az irányban, amelyet a lezárás érint), közvetve viszont más útvonalakon is megnövekedhet a forgalom emiatt.
A korlátozás idén júliusig egész biztosan marad.
A városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszan zárják le a Pénzverde előtti résznél, és egyelőre nem látható át az, hogy miként rendezi át a változás a budapesti autós közlekedést. Az valószínűsíthető, hogy az Üllői úton az észak felé tartó forgalom egy része a felüljáró helyett a Könyves Kálmán körúton folytatja majd útját. Az Üllői úton a reggeli és a délutáni csúcsban lehet számítani nagyobb sorképződésre és a forgalom lassulására.
A BKK azt ajánlja, hogy akik a Belváros irányába tartanak, azok az autózás helyett válasszák inkább a közösségi közlekedést (elsősorban az M3-as metrót ajánlják).
A tét az, hogy elbontják-e vagy sem
A Világgazdaság szerint a lezárás után kezdődik meg az az állapotfelmérés, amelyben azt vizsgálják, hogy az érvényben lévő súlykorlátozások mellett biztonságosan lehet-e közlekedni a felüljárón.
A lap szerint a vizsgálatok tétje az, hogy el kell-e bontani a népligeti felüljárót. A VG úgy tudja, hogy már egy éve is felvetődött, hogy akár az egész felüljárót is elbonthatják, amennyiben egy felújítással nem tudják orvosolni a problémákat.
Az állapotfelmérést 185 millió forintért végzi az az A-Híd Zrt., amely a Lánchíd felújítását is elnyerte korábban. A vállalat a munka elvégzésével a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit bízta meg, megbízásos szerződéssel.
(Borítókép: A népligeti felüljáró az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál 2022. január 1-jén. Fotó: Róka László / MTI)