Reagált Győrfi Pál kijelentéseire az egészségügy problémáira figyelmeztető orvos
További Belföld cikkek
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
Mint megírtuk, Spányik András foglalkozás-egészségügyi szakorvos és pszichoterapeuta terjedelmes Facebook-bejegyzésben számolt be arról, hogy édesanyja férje stroke-ot kapott, ám az egészségügy súlyos rendszerhibája miatt a mentőknek 40 percig tartott, mire kiértek hozzá.
A település polgármestere szerint a központi mentésirányítás nem tud megfelelni a feladatának. Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) cáfolta a kijelentéseket. Közölte, hogy Spányik András megalapozatlanul állítja az eset apropóján, hogy súlyos rendszerhibára derült fény, emellett azt írták, csupán 21 perc volt, mire a mentő kiért.
Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője a Telex megkeresésére nyílt levélben is reagált, amelyben többek között azt írta: „A történethez kapcsolt, a betegek bizalmának alaptalan megingatására alkalmas megjegyzéseket a lehető leghatározottabban visszautasítjuk.” Azt is közölte, hogy a beteghez a hozzátartozók nem a mentőket, hanem a budaörsi orvosi ügyeletet hívták ki, akik megkezdték a betegellátást.
Több kérdésre nem kapott választ a szakorvos
Spányik András csütörtök délután reagált a nyílt levélre közösségi oldalán. Mint írta, „ugyan levelében erre nem tért ki, de kedves rokonunk kielégítő állapotban van, és nagyon bizakodunk benne, hogy hamarosan jobban lesz, és megfelelő rehabilitációval visszanyeri a stroke miatt elvesztett funkcióit”.
A szakorvos azzal folytatta, hogy sajnos nem kapott választ arra a kérdésre, hogy miért nem indították az ügyeletes orvos hívására azonnal a néhány percre lévő esetkocsit, miért kellett ismételten rádión értesíteni az ügyeletes kollégának a központot, és miért telt el az értesítéstől olyan sok idő az érkezésig. Egy másik pontban kiemelte, hogy a kollégák és magánemberek által tapasztalt rendszeres hibákra szerette volna felhívni a figyelmet, hiszen sokan észlelnek hasonló nehézségeket.
Azt is hozzátette, hogy nem állt szándékában a betegek bizalmának megingatása. Mint írta, konstruktív szándékkal, elkeseredettségében osztotta meg tapasztalatait és hangosította ki sok más ember véleményét, tapasztalását. Spányik András reméli, hogy visszajelzése és a hozzá kapcsolt rengeteg hasonló történet is hozzájárul egy még hatékonyabb mentőszolgálat fejlesztéséhez.