Népszavazást kellett volna tartani a Lánchídról?
További Belföld cikkek
- Pályahiba miatt nem jár a 3-as metró egy szakaszon
- Mikulásruhát és párásítót lopott a betört kirakatból egy kenderesi férfi
- Egy dologban egyetértenek a történészek: valami nem stimmel a karácsonnyal
- Újabb közös előterjesztéssel rukkolt elő Karácsony Gergely és Vitézy Dávid
- Lázár János beköltözik Hajdú Péterhez, kényes kérdésekre ad választ
Brenner Koloman hangsúlyozta, hogy a 21. században az autózás nem lehet luxus, de a rendszerváltoztatás óta a mindenkori magyar kormányok túladóztatják az autósokat, ide sorolta a jogosítvány költségeit, a dráguló autópályamatricákat, a jövedéki adót, valamint az áfaszintet.
Az autózást komoly támadások érik a baloldali és a zöldpártok részéről is. Az életmódbaloldal pártjai olyan versenyt nyitottak, amely arról szól, hogy az úttestért öldöklő harc zajlik, aki nyer, az adott sávot le is festheti
– fogalmazott a Jobbik – Konzervatívok politikusa.
Brenner Koloman úgy látja, a magyar polgárok el tudják dönteni, hogy mikor, milyen célból, melyik közlekedési eszközt preferálják. A képviselő szerint a baloldal osztályharcot hirdetett, „nulla végösszegű játszmaként tekintenek a közlekedésre”. Megjegyezte azt is, az ország lakosságának 95 százalékát nem érinti a Lánchíd közlekedési rendje, az viszont igen, hogy miért kell egy új autó árából ennyit adózni.
A Jobbik frakcióvezető-helyettese az Index kérdésére a Lánchíd közlekedési rendjéről úgy fogalmazott, nem biztos, hogy reprezentatívnak tekinthető a Budapesti Lakógyűlés, amelynek eredménye nyomán Karácsony Gergely főpolgármester bejelentette, hogy autómentes marad a híd. A politikus egy későbbi kérdésre elárulta, a helyi népszavazást kiváló módszernek tartaná a kérdés eldöntésére.
„Normálisan” autóznának
A háttérbeszélgetésen Schwarcz-Kiefer Patrik Baranya megyei önkormányzati képviselő úgy vélekedett, hogy álviták kerülnek a figyelem középpontjába, miközben az autózás luxuscikké vált, és elavult a gépjárműpark. Tóth Patrik, a párt szakértője többek között elmondta, államilag kellene támogatni az elektromos autók – köztük a használtakét is – vásárlását.
A Normális Autózásért Program névre keresztelt csomag pontjai között szerepel például új autó vásárlása esetére áfamentesség (ha három éven belül nem történt új autó vásárlása), a gépjárműadó és biztosítási adó eltörlése személyenként egy autóig, valamit a jogosítvány megszerzésének állami támogatása a gyakorlati képzés összegének feléig.
A párt a programpontokat határozati javaslat formájában nyújtja be az Országgyűlésnek.