Csúnyán ráfaragnak az utasok a MÁV-nál bevezetett rendkívüli változásokra
További Belföld cikkek
- A Pénzügyminisztérium két osztályvezetője is beismerte bűnösségét a korrupciós botrányban
- Márki-Zay Pétert feljelentette Lázár János felesége
- Orbán Viktor: Szeretnék megnyugtató dolgokat mondani, de nem tudok
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
A Magyar Közlekedési Klub szerint nemcsak hogy nem lesz kényelmesebb az út a pótlóbuszokkal, hanem még sokkal lassabb is.
Kikerült a MÁV-csoport honlapjára a »közlekedési módváltásban« érintett vasútvonalak augusztus 1-től érvényes menetrendje. Világosan látszik belőle, hogy nem biztos a légkondi meg a kényelem, Lázár János azon ígérete is bukta, hogy gyorsan történik a szállítás. Tiszaújvárosba 17, Komlóra 24 perccel lesz lassabb az eljutás
– írja a Magyar Közlekedési Klub közösségi oldalán. Úgy vélik, hogy ebben semmi újdonság nincs, mert a Bajnai-kormány 2009-ben már egyszer leállította a közlekedést Komlóra, és hasonló helyzet alakult ki.
Munkaerőhiány miatt döntöttek így
A MÁV közleményében úgy fogalmazott, hogy az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak.
A döntés érinti:
- a (Miskolc-Tiszai–)Nyékládháza–Tiszaújváros,
- a (Mátészalka–)Kocsord alsó–Csenger,
- az Újszeged–Mezőhegyes,
- a Mezőhegyes–Battonya,
- a Somogyszob–Nagyatád,
- a (Dombóvár–)Godisa–Komló,
- a Balassagyarmat–Ipolytarnóc,
- az Abaújszántó–Hidasnémeti,
- a Karcag–Tiszafüred, illetve
- a Lakitelek–Kunszentmárton(–Szentes) vonalat.
A közlekedési társaság kiemelte, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.
Egy fideszes polgármester már tiltakozik
Balassagyarmat fideszes polgármestere, Csach Gábor levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a döntés miatt, mert az egyik megszűnő vasútvonal Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódik.
A városvezető a levelet a közösségi oldalán tette közzé. Bejegyzésében azt írta: információkérés és tiltakozás miatt írt kérelmet Lázár János miniszternek, amiben azt kéri, hogy legalább a határon átmenő, meglévő vasútpályával rendelkező vasútvonalakat tartsák meg, és indítsák újra a nemzetközi közlekedést.