Törvényt módosíthat a Fidesz a Booking-botrány miatt

2023.09.08. 07:36
Szatmáry Kristóf, a Fidesz országgyűlési képviselője arról számolt be, hogy a Fidesz törvénymódosítási javaslattal fog élni a Booking pénzvisszatartási botránya miatt.

Mint ahogy arról korábban az Index is beszámolt, egy fizetési fennakadás miatt nagy összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyar ügyfelekhez. A szolgáltató végzett ugyan a karbantartással, de a szállásadóknak nem utalta át a pénzt. Emiatt aztán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is panaszeljárást indított ellenük. 

A versenyhivatal augusztus 24-én indította el gyorsított ágazati vizsgálatát az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán. A GVH-hoz érkező piaci információk alapján számos belföldi szállásadó üzletmenetében jelentős fennakadást okozott a Booking.com szerződéses feltételei és üzleti gyakorlata.

Szeptemberben a GVH munkatársai rajtaütésszerű helyszíni vizsgálatot is tartottak a Booking.com magyarországi központjában.

Most Szatmáry Kristóf, a Fidesz országgyűlési képviselője nyilatkozott a botránnyal kapcsolatban a Magyar Nemzetnek. A kormánypárti politikus elmondta, hogy a történtek miatt a nagyobbik kormánypárt törvénymódosítási javaslattal fog élni. Ezzel kapcsolatban már az egyeztetések is megkezdődtek.

A Fidesz-frakció a hazai kis- és középvállalkozások (KKV) érdekében bizonyos törvénymódosítási javaslatokkal fog élni, hogy ilyen helyzet többé ne alakulhasson ki. A frakción belül, valamint a különböző szervezetekkel is elkezdtünk egyeztetni arról, hogy milyen jogszabály-módosításokra lehet szükség ahhoz, hogy ilyen eset a jövőben ne fordulhasson elő

– mondta Szatmáry Kristóf. Hozzátette, hogy a Booking általi fizetési módot igénybe vevő hazai vállalkozások közül csaknem minden másodikat érintette, hogy késve kapták meg a pénzüket, valamint hogy

a Booking tartozása több tíz milliárd forintos is lehet feléjük. 

Szatmáry Kristóf elmondta: vizsgálják, lehet-e szabályozni azt, hogy jelentős piaci részesedéssel rendelkező cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot Magyarországon, valamint, hogy létrehozhatnak-e a szálláshely-közvetítőknek egy kártalanítási alapot, ahová a vállalkozók a kárigényeikkel fordulhatnak.