A MÁV-nál csak most jön a feketeleves, a legfontosabb vasútvonal körül áll a bál
További Belföld cikkek
- Hiába a béremelés, nem vonzza a pedagóguspálya a fiatalokat
- Szakértő segítségével tisztáztuk a magyarok millióit érintő kérdést
- Elmenekült a rendőrök elől, majd egy másik autóval ütközött egy sofőr Budapesten
- Vasárnap még nem fogjuk érezni a felmelegedést: köd, ónos szitálás és hószállingózás is jöhet
- Van még esély: nem vitték el az ötös lottó főnyereményét, jövő héten 2,5 milliárd forint a tét
„Miközben a MÁV tegnap bejelentette a Budapest–Bécs-vasútvonal felújításának első ütemét és az azzal járó korlátozásokat szeptember 18. és október 26. között, megbízható értesüléseink szerint még csak ezután jön a feketeleves, melyről a közlemények mélyen hallgatnak: novembertől három hétre teljesen lezárják a vasútvonalat, egyenes következményeként annak, hogy a bevezetett óránkénti 100 kilométer sebességkorlátozás okozta botrány ráégni látszik Lázár János vasútromboló miniszterre, aki most a józan észnek ellentmondó erőltetett karbantartási munkálatokat rendelt el az államvasútnál” – írja a Közlekedő Tömeg elnevezésű civil szervezet.
A szervezet úgy látja, hogy Lázár János az utolsó értelmes szakembert is kirúgta a minisztériumából, ezért nem maradt senki, aki megmondhatná neki: nemcsak hogy felesleges, de a vonatkozó uniós szabályozásnak is gyakorlatilag minden pontjába beleütközik a terv.
Az egységes európai vasúti térségről szóló 2012/34/EU irányelv VII. melléklet 8. pontja szerint a 7 napot meghaladóan a forgalom több mint 30%-át érintő pályakarbantartásokat 2 évre előre meg kell hirdetni, a vasutat használókkal a korlátozások elfogadható módját egyeztetni és ez alapján 1 évre előre véglegesíteni. Lázár János vasútjának teljesítménye ehhez képest 21 napnyi 100% szívatás, 0 évre előre 0 egyeztetés. Kivétel csak szükséghelyzetben van, de a MÁV közlése szerint évek óta tudtak a problémáról, és pont a 100 km/órás sebességkorlátozás bevezetése jelenti annak elismerését, hogy a pálya csökkentett sebességgel, de biztonságosan járható
– írják.
A szervezet szerint a vonalon el lehet végezni az évtizedek óta elmaradt karbantartásokat úgy, ahogy a MÁV szeptembertől meg is kezdi a felújítást.
Az egyik vágányt a munkákhoz lezárva, a másik vágányon a forgalmat fenntartva, és csak a legszükségesebb munkákat előre percre pontosan megtervezett és leegyeztetett, lehető legrövidebb (például éjszakai vagy egy hosszú hétvégés) teljes lezárásban végezve
– tették hozzá.
Sem cáfolat, sem megerősítés
Az Index megkereste a MÁV sajtóosztályát, hogy tényleg három hétre teljesen lezárják-e a Budapest–Bécs-vasútvonalat. Válaszukat változtatás nélkül közöljük.
A pályafelújítás egyes munkafázisaival, azok időzítésével kapcsolatos hivatalos döntésekről a lehető leggyorsabban igyekszünk tájékoztatni a nyilvánosságot. Az egyeztetések folyamatosan zajlanak
– írták.