Döntött a kormány, magántőkét von be a MÁV
További Belföld cikkek
- Baleset történt Budapesten, egy ember meghalt
- Holttestet találtak Szombathelyen, áramütés végezhetett az áldozattal
- Könnygázzal oszlatták fel a tüntető tömeget Törökországban
- Hazaengedték a kórházból az ötödikről kizuhant csepeli kisfiút
- Viharosra fordul a nyárias idő hamarosan, 11 vármegyére adtak ki figyelmeztetést
A közleményben azt írják: a tranzakciótól versenyképesebb, üzleti alapú működést, a döntések és a javítások átfutási idejének rövidülését, valamint a jobb anyagellátást várja a cégcsoport, amelyek révén növelhető a vasúti személyszállításért felelős MÁV-Start járműveinek üzem- és üzletképessége, végső soron az általános szolgáltatási színvonal és utaselégedettség.
A vállalat új, többségi tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. lesz, amely a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosaként a magyar vasútijármű-gyártó és -karbantartó piac meghatározó szereplője.
A kormányzat célja, hogy a MÁV–Volán-csoport kötöttpályás járműveinek jelenlegi 40 éves átlagéletkorát jelentősen csökkentse, ehhez pedig korszerű járművek beszerzése és gyártása szükséges. A tulajdonosi szerkezetben történő változással a MÁV Vagon Kft. fejlesztési képességei és gyártási kapacitásai hatékonyan támogathatják e cél megvalósulását, illetve a tranzakció révén lehetővé válhat a járműgyártás piaci finanszírozása is
– olvasható a kommünikében, melyből kiderült az is, hogy a szerződéskötésre várhatóan október közepén kerül sor.
Kiakadtak az utasok
Mint ismert, az elmúlt hetekben rengeteg panasz érkezett a MÁV-ra, amellett, hogy felújítás miatt megbénult a győri vasútvonal, a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról is levágták.
Ezzel párhuzamosan sajtóhírek szerint a szakemberhiány is egyre nagyobb gondot jelent a MÁV–Volán-csoportnál, igaz, Lázár János építési és közlekedési miniszter az erről szóló vádakat visszautasította.
Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár az Index Konkrétan Rónai Egonnal című műsorában ugyanakkor azt mondta: paranoiás felelőskeresés zajlik az állami vasúttársaságnál, amiért a nyilvánosság is tudomást szerez a MÁV működési zavarairól, miközben arról, hogy mekkora késések tapasztalhatók a közlekedésben, bárki szabadon értesülhet az információs weboldalról.
Hozzátette azt is: „a felelősséghárítás és másokra mutogatás helyett érdemes lenne inkább a közlekedéspolitika alapvető problémáival szembesülni, és elkezdeni megoldani azokat”.