A MÁV szerint a V-Híd illetékesei miatt nem indult el a személyforgalom Szeged és Szabadka között
További Belföld cikkek
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
Mint arról az Index is beszámolt, az eredeti tervek szerint több mint hét év után október 23-án indult volna útnak a személyszállítás Szabadka és Szeged között, azonban a magyar oldalon nem sikerült időben befejezni a fejlesztéseket, így az indítást el kellett halasztani.
Eközben a szerb oldalon minden készen áll, még a járat ideiglenes vasútállomását és a jegyárat is megszabták, ami elmondásuk szerint 3 euró 20 cent (1230 forint) lett volna.
A MÁV korábban annyit közölt, hogy a személyforgalom azért nem indul el a nemzeti ünnepen, mert a munkálatokban a nyár folyamán beállt egy 1 hónapos kényszerszünet, illetve azoknak a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszereknek a tesztelése is hosszabb időt vesz igénybe, amelyeket most először építenek be Magyarországon.
Van egy kis ellentmondás
A vasúttársaság most újabb közleményt adott ki, amelyben a műszaki vizsgálati jelentés részleteiről számol be, és mindent a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt.-re fog. Eszerint megállapították, hogy
a biztosítóberendezés telepítésével és üzembe helyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása.
Mint írták, a vizsgálati eredmények rámutatnak, hogy a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges.
A MÁV biztosítóberendezést vizsgáló kollégái levonultak a munkaterületről, az eddigi vizsgálatok alapján összeállított hibalistákat pedig átadták a vállalkozó V-Híd illetékesei részére – tették hozzá.
A közlemény szerint a próbaüzem megkezdésének lehetséges időpontja csak a hibalistában szereplő hiányosságok pótlása, a vállalkozóval történő egyeztetések és a további vizsgálatok függvényében határozható meg.
Mindezek fényében a személyforgalom megindulása várhatóan akár egy hónapos csúszást is szenvedhet az eredeti ütemezéshez képest.
A MÁV emlékeztetett, hogy a teherforgalom a munkálatok alatt sem szünetelt, igaz, kizárólag az éjszakai órákra korlátozódott. A műszaki vizsgálat alapján a szakemberek úgy döntöttek, hogy – az eddig használt technikai megoldások fenntartása mellett – a teherforgalmat október utolsó hetével a nappali időszakra is kiterjeszthetik.
A személyforgalom esetében ugyanakkor a meghirdetett menetrend, illetve az ütemezett határátlépések és határvizsgálatok biztosítása csak a berendezések megfelelő működésével lehetséges – olvasható a közleményben.