A MÁV szerint helyesen járt el a forgalomirányító a sápi vonatbalesetnél
További Belföld cikkek
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
Szerda hajnalban Sáp állomáson, egy 28 kocsiból álló, pernyével megrakott, több mint kétezer tonnás tehervonat nem állt meg a tilos jelzésnél, és 60 kilométer/órás sebességgel frontálisan belerohant a peronnál várakozó személyvonatba. A kora hajnali járaton utazó öt utas közül négyen megsérültek.
A jegyvizsgáló és a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben, míg a személyvonat mozdonyvezetője súlyosan megsérült. A férfi, aki sérülések nélkül megúszta az ütközést, korábban azt nyilatkozta, hogy az ütközés előtt az állomás hangosbemondóján azt ismételgették, hogy „Tehervonat állj meg!”.
Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese az RTL Híradónak úgy fogalmazott:
Onnantól fogva, hogy a forgalomirányító észlelte, hogy a tehervonat engedély nélkül behaladt az állomásra, az ütközésig kevesebb mint egy perc telt el, tehát ennyi idő alatt a leggyorsabb intézkedést tette meg: a hangosbemondón keresztül próbálta értesíteni az ott lévőket.
A vasúttársaság szerint esély sem volt arra, hogy mindenki időben elhagyja a vonatot, és azt is elárulták, hogy a vonatvezetőkkel mozdonyrádión vagy mobiltelefonon keresztül is van kapcsolat.
Andó Gergely közlekedési szakértő szerint azonban ha ezen jeleztek volna, valószínűleg akkor sem kerülték volna el az ütközést. „Nagyon rövid idő áll rendelkezésre, amelyben ki kellene keresni a telefonszámot, létrejönnie a kapcsolatnak, és kicsöngenie a telefonnak” – magyarázta a szakértő a csatornának.
A Híradó beszámolója szerint a MÁV szakemberei szombat délelőtt egy daru segítségével választották szét a mozdonyt és a kerekeket, majd egy vontatókocsival elszállították. A vasúttársaság ezt követően visszaállítja a vezetékeket, és a megrongálódott vágányt is megjavítják.