A BKK vezérigazgatója is reagált a pulykázós kijelentésére

2024.01.26. 08:59
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója hivatalos nyilatkozatot adott ki pénteken, amelyben a nagy port kavaró sajtóbeszélgetésen elhangzott kijelentésére reagált.

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója egy csütörtöki, a sajtó számára rendezett, zárt háttérbeszélgetésen úgy magyarázta a járatritkításokat és az azokkal kapcsolatos egyeztetések elmaradását, hogy az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha „hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”.

Walter Katalin kijelentése nagy port kavart, amire Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár, a Fidesz budapesti frakcióvezetője, valamint Ungár Péter, az LMP frakcióvezetője és társelnöke is azonnali lemondásra szólította fel a vezérigazgatót.

Péntek reggel Walter Katalin hivatalos nyilatkozatot adott ki, amelyben azt írta, hogy a BKK szándékaik ellenére egy politikai kampány részese lett, és döntéseiket „kiragadott adatokat bemutató vagy éppen manipulatív fotókkal illusztrált Facebook-posztokban, és azok nyomán féligazságokat tartalmazó újságcikkekben kérdőjelezték meg”.

Nem vagyok tévedhetetlen, de az elhivatottságom, az utasok és a kollégáim iránt érzett felelősségem megkérdőjelezhetetlen. Ezért is különösen fájdalmas számomra, hogy egy kontextusából kiragadott mondat az említett politikai kampányban olyan értelmezést kapott, amellyel pont azokat sértheti meg, akikért nap mint nap odaadással dolgozom

– fogalmazott a vezérigazgató.

Walter Katalin 2023. május 22-én
Walter Katalin 2023. május 22-én
Fotó: Mónus Márton / MTI

Walter Katalin úgy folytatta, hogy egy eredetiben, angol nyelven sokkal árnyaltabb jelentéssel bíró mondás leegyszerűsítő értelmezése miatt úgy tűnhet, mintha nem lenne fontos számára az utasok véleménye, holott ezt az eseményt, amelyen „a szerencsétlen mondat” elhangzott, pont azért szervezték, hogy még teljesebb tájékoztatást adjanak arról, mit miért tesznek, mit miért fognak tenni a következő hónapokban, és miben számítanak az utasok visszajelzéseire.

„Mert fontos számunkra, hogy ne elszenvedjék, hanem értsék és értékeljék az utasaink a változásokat” – tette hozzá.

Sajnálom, ha félreérthetően fogalmaztam, nem állt szándékomban senkit sem bántani, elnézést kérek azoktól, akik mégis így érzik. Azt remélem, hogy az elmúlt években a BKK-nak a vezetésem alatt, az utasok érdekében elvégzett fejlesztései – köztük a BudapestGO elindítása, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása – hívebben mutatják a hozzáállásomat a munkámhoz, az utasokhoz, mint egy hosszú eseményen elhangzó egyetlen, rosszul megfogalmazott mondat

– zárta nyilatkozatát Walter Katalin.