Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Médiahatóság online média használatáról készült éves elemzéséből az is kiderült, hogy a hírolvasók figyelmét 2023-ban leginkább
keltették fel.
A hírportálok, a nézettebb tévécsatornák, a hallgatottabb rádiók és olvasottabb újságok hivatalos Facebook-oldalainak posztjai abból a szempontból lettek megvizsgálva, hogy melyik szavak szerepeltek legtöbbször a tartalmakban.
Az NMHH a tájékoztatása szerint minden hónap száz legnépszerűbb bejegyzésének szövegelemzése alapján megállapítható, hogy milyen szavakat preferálnak az újságírók. Ez alapján toronymagasan vezet a magyar szó, de
szavak is felkerültek a lista élére.
Az elemzés szerint a magyar online média kínálatát 2022-ben naponta átlagosan 4,2 millióan keresték fel, míg 2023-ra 3,9 millióan.
Napi szinten 64 millió oldalt nyitottak meg, egy olvasó körülbelül 16 hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 óra alatt. Hozzátették, hogy az applikációkkal és a külföldi oldalakkal együtt a teljes netes választékra napi 5,5 millióan voltak kíváncsiak.
Az NMHH jelentése arra is kitér, hogy megközelítőleg huszonhárommilliárd alkalommal kattintottak magyar oldalakra, ami 11 százalékkal marad el a megelőző év 26 milliárdjától. Ennek legfőképpen az az oka, hogy 2022-höz képest kevesebbet neteztek a magyarok, azaz a teljes internetes forgalom is visszaesett. A másik ok, hogy számos felhasználó átvándorolt külföldi oldalakra – jegyezte meg a médiahatóság.
A kifejezetten hazai hírekkel foglalkozó rovatoknál nagyjából napi másfél millió oldalletöltés volt jellemző
– írták a közleményben.
A 2023. március 11-én, az M1-es autópályán történt baleset 3,2 millióra tornázta fel az értéket, Ferenc pápa magyarországi látogatásának első napja 2,8 millió kattintást generált, szeptemberben pedig egy esztergomi robbanáshoz 3,3 millió oldalletöltés kapcsolódott.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM