Több mint 148 millió forintot költött hirdetésre egy hónap alatt a Megafon Központ

2024.04.12. 11:20
A kormányközeli Megafon Központ az utóbbi egy hónapban több mint 148 millió forintot költött el hirdetésekre csak a Facebookon. A pénz zöme Magyar Péterről szóló posztokra ment.

A Facebook-hirdetéseket tartalmazó adatbázisban, a Meta Hirdetéstárában látható, hogy a Megafon Központ mely oldalak hirdetéseire és mennyi pénzt költött. Ebben összesítettük a március 11. és április 9. közti 30 nap hirdetéseit, amely időszak alatt: 

148 228 163 forintot költöttek el a Megafonos véleményvezérek.

A konkrét lista így néz ki: 

  • Bohár Dániel – Riporter – 36 014 487 forint;
  • Trombitás Kristóf – 20 841 592 forint;
  • Deák Dániel – 19 792 291 forint;
  • Szarvas Szilveszter – 19 297 110 forint;
  • Apáti Bence hivatalos oldala – 17 918 290 forint;
  • Ibolya Csenge – 15 553 265 forint;
  • Korondy Tamás – 10 912 236 forint;
  • Stefi Déri – 4 222 213 forint;
  • Hortay Olivér – 1 796 786 forint;
  • A kopasz oszt – 1 439 625 forint;
  • Abkarovits Joca – 415 858 forint;
  • Rákay Philip – 24 410 forint.

E hirdetések zöme Magyar Péterről szólt (bár a felsorolt szereplők közt vannak hangsúlybeli eltérések ezzel kapcsolatban), aki a februári színre lépése után nem sokkal a megafonos anyagok központi témájává vált. 

És, mint említettük, ez csupán 30 napos kimutatás. Ha ehelyett 90 napot nézünk a Meta Hirdetéstárában (vagyis a január 11. és április 9. közti időszakot), ott kicsivel több mint 250 millió forintra jön ki a mérleg.

Ugyanakkor az látszik, hogy az egymást követő 30 napos időszakokat vizsgálva egyelőre nő az összeg – vagyis egyre többet költenek hirdetésekre.

Ezt példázza az, hogy a március 7. és április 5. közti 30 napban még „csak” 117 142 367 forintnál állt a megafonosok mérlege az RTL szerint (ezen belül a Magyar Péter április 6-i tüntetése előtt egy hétben kiugróan magas, több mint 46 millió forint volt a hirdetések összértéke).

A CÖF is rendesen rákapcsolt most 

A Megafonon kívül egyébként az a Civil Összefogás Fórum (CÖF) is jelentős összegeket fordított hirdetésekre, amelynek a dollárbaloldalos kampányába az előző héten került bele Magyar Péter.

Náluk különösen szembetűnő az, hogy

márciusig szinte semmit sem fizettek hirdetésekért, majd hirtelen tízmilliókat költöttek el.

A hirdetéstárban ugyanis az látszik, hogy a március 11. és április 9. közti 30 napban a CÖF 67 831 904 forintot költött hirdetésekre. Ezzel szemben az elmúlt 90 napot nézve 68 042 462 forint volt a költésük – vagyis az első 60 napban viszonylag keveset fordítottak hirdetésre, miközben március 10. után valamikor nagyon megugrottak a számaik (az adattárban az is látszik, hogy az április 9-i napon egyedül 4 584 582 forintot költöttek hirdetésre).