A kormány egy héten belül kártérítést ígért az Apple Pay-botrány károsultjainak

2024.06.28. 19:28
Folytatódnak a levonások az digitális kártyákról, a két nappal ezelőtt önálló életre kelt Apple Payt még maga az Apple sem tudja megzabolázni, miközben biztosítottak mindenkit, hogy nem hackertámadásról van szó. A Magyar Nemzeti Bank után a kormány is felemelte a szavát, és egy héten belüli kártérítést ígértek a károsultaknak, amelyet több bank már el is kezdett folyósítani.

Ahogy arról beszámoltunk, június 26-án az Apple Pay önálló életre kelt, amikor teljesen indokolatlanul és váratlanul bizonyos összegeket kezdett el levonni a felhasználók kártyáiról. Volt olyan, akinél csak pár száz vagy pár ezer forintról volt szó, de egyeseknek akár félmilliót is levont a számlájáról az alkalmazás, noha erre felhatalmazást nem adott a tulajdonos. A helyzet két nap után sem javult, s bár az Apple állítja, hogy nem történt hackertámadás, a levonások ugyanúgy folytatódtak

A magyarországi bankok sorban jelezték, hogy a probléma szinte mindegyiküknél fennáll, a Magyar Nemzeti Bank pedig azt mondta, hogy elvárja az intézetektől, hogy nyomon kövessék az elektronikus pénzforgalommal kapcsolatos fejleményeket, és kiemelték, hogy 

MINDEN KÁROSULTNAK VISSZAJÁR A JÓVÁ NEM HAGYOTT TRANZAKCIÓK ÖSSZEGE.

A Telex értesülései szerint a kormány is foglalkozik a dologgal, hiszen olyan egyenlegekről is vontak le, amelyeket már letiltottak vagy egyáltalán nem volt rajtuk pénz, így mínuszba taszítva az ügyfeleket. A kormány egy héten belüli kártalanítást ígért, az Erste már elindította a visszatérítéseket, a Raiffaisen pedig jövő hétre jelezte ugyanezt. 

A Revolut regionális csapata péntek délután szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében tudatta, hogy ők is észlelték a magyar Apple Store felhasználóknál előforduló problémákat. 

Az elmúlt 48 órában több magyar bank is indokolatlan kártyaterhelést kapott egy külső szolgáltató, az Apple műszaki problémája miatt. Korlátozott számú Revolut-ügyfelet is érintett ez a működési zavar, amelyet iparági szinten azonosítottak Magyarországon

– írták. Hozzátették: helyi csapatuk azon van, hogy az érintettekkel együttműködve a vitás tételeket haladéktalanul rendezzék, a károsult ügyfeleknek az összegeket visszafizessék.