Ömlenek a panaszok, a Wizz Air két gépének utasai rekedtek Olaszországban
További Belföld cikkek
- Kihúzták az ötös lottó nyerőszámait, több mint egymilliárd forint volt a tét
- „Fekália”, „Trafikcsaló Rozsdaminiszter” – Hadházy Ákos újra nekiment Lázár Jánosnak
- Újabb fejlemény Lakatos Márk ügyében: kiderült, miért nyomoznak a stylist ellen
- Tűz ütött ki egy budapesti lakóházban szombat délután
- Előkerült egy videó a Budapesten megölt amerikai nőről és feltételezett gyilkosáról
Az Indexnek az egyik olvasónk péntek hajnalban arról számolt be, hogy a csütörtök este Bariból Budapestre induló járat eleinte három óra késéssel indult volna, majd arról tájékoztatták az ott várakozó mintegy 240 utast, hogy a gép végül csak másnap, azaz június 28-án este száll majd fel.
Olvasónk azt írta, hogy a légitársaság éjszakára szállást ígért nekik, amit azonban nem kaptak meg. Elmondása szerint ezután azt közölték velük, hogy mégis elindul a járat, ezért buszokkal kivitték az utasokat a géphez, ahol 5-10 percet várakoztak a zsúfolt buszon, majd végül visszavitték őket a terminálba.
Beszámolója szerint hajnali kettő körül a járatot végleg törölték, így az utasok a reptéren rekedtek szállás és mindenféle tájékoztatás nélkül. Mint írta, nem kaptak információt arról, hogy miért nem tudott felszállni a gépük, de még arról sem, hogy mikor indul majd egy következő járat, amellyel hazajuthatnának.
Az utasok nemcsak tájékoztatás, de bőröndök nélkül is maradtak. Olvasónk szerint éjjel fél 3-kor volt egy üres Wizz Air-gép a repülőtéren, de arra nem szállhattak fel. Végül az eredeti gépük üresen tért vissza Budapestre, a 240 utas pedig ment, amerre tudott. Mint írta, nincs olyan járat, ami elvinné haza vasárnap estig az utasokat, akiknek a fele magyar volt, de voltak köztük olaszok és amerikaiak is.
Olvasónk így kénytelen volt taxit fogni magának egy Flixbuszhoz, amely elviszi őt Nápolyba, ahonnan aztán repülővel Bécsbe, majd vonattal vagy busszal Budapestre jut. Hozzátette, hogy mindezt saját költségre, három embernek kellett elintéznie.
Egy másik olaszországi járattal is probléma volt
A június 26-án 21:30-kor Milánóból Budapestre induló járat több mint 24 órát késett, és csak június 28-án reggel szálhatott fel – erről már az Utazómajom írt az egyik olvasójára hivatkozva.
A portál beszámolója szerint olvasójuk szerdán 17:14-kor kapott tájékoztatást a Wizz Airtől e-mailben, miszerint az este fél 10-es indulás helyett éjfélkor indul vissza a járat, és június 27-én 01:40-re érnek Budapestre. Azonban amíg az utasok a reptéren várakoztak, 21:49-kor újabb üzenetet kaptak a légitársaságtól, amiben azt közölték velük, hogy a járat indulását június 27. 08:13-ra módosították.
A Wizz Air a reptértől 25 kilométerre lévő Blue Relais Maggiore hotelben szállásolta el az érintett utasokat, és reggel 5 órára transzfert ígértek nekik, amely nem érkezett meg. Reggel 8 óra után, néhány perccel a módosított járat indulása előtt a Wizz Air arról tájékoztatta az érintetteket, hogy nem tudták megoldani a transzfert, és azt ajánlották az utasoknak, hogy foglaljanak ők maguk egyet, és ha ezt észszerű áron teszik, a cég ezt meg is téríti.
A módosított repülőjárat a beszámoló szerint június 27-én reggel felszállt a legalább 30 elszállásolt utas nélkül, akiknek végül a konzulátus nyújtott segítséget, és taxival ki tudtak menni a repülőtérre. A Wizz Air végül átfoglalta az utasokat a W62336-os esti, 21:50-es járatra, amivel kapcsolatban még délután egy újabb e-mail érkezett. Ebben az állt, hogy a gép nem június 27-én, hanem 28-án hajnali 2-kor indul. A légitársaság azonban később egy újabb tájékoztatást küldött az utasoknak, miszerint 02:10 helyett a gép 03:20-kor indul.
Az Utazómajom szerint a Wizz Air kétszer 15 euró értékű étkezési kupont adott a 24 óra alatt az utasoknak, illetve a hotelben kaptak reggelit.
Megszólalt a Wizz Air
Az Index megkeresésére a milánói járattal kapcsolatban a légitársaság azt közölte, hogy június 26-án Európa-szerte viharos időjárás nehezítette a légi forgalmat, ami miatt a Wizz Air Milánó-Malpensa és Budapest között közlekedő járatát a légitársaság június 27-re kényszerült átütemezni.
Mint írták, a Wizz Air a protokollnak megfelelően szállás és étkezési utalvány felajánlásával gondoskodott minden érintett utasról. A légitársasággal szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az arra igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Másnap reggel azonban az időjárás okozta forgalmi problémák miatt a Wizz Air nem tudta biztosítani a transzfert időben az utasoknak a szállásuktól a repülőtérig.
Hozzátették, hogy a légitársaság természetesen térítésmentesen átfoglalta a reggeli járatról lemaradt utasokat egy esti járatra. Mindösszesen hat utas repül vissza Budapestre június 28-án, számukra további egy éjszakára biztosított szállást a légitársaság.
A Milánó-Malpensa és Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtereken lefolytatott ellenőrzésünket követően megállapítottuk, hogy minden poggyász rendben megérkezett. A Wizz Air szeretne elnézést kérni az okozott kellemetlenségekért. Számunkra továbbra is utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonsága a legfontosabb
– fogalmaztak a közleményben.