Teljesen leállt a vasúti forgalom a Keletinél az Intercity-baleset után, bizonytalan a folytatás
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Ahogy arról beszámoltunk, vasárnap este kisiklott egy Kolozsvárról érkező InterCity (IC 74) vonat a Keleti pályaudvarnál, amely megakasztotta a közlekedést a pályaudvaron, az onnan induló és oda érkező szerelvények nem tudtak ki-, illetve bejutni. A MÁV közlése szerint a mentési munkálatok még mindig tartanak, a szakemberek folyamatosan emelik vissza a kisiklott járatot, hogy a vonatközlekedés helyreállhasson.
A Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, az érintett járatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak. Hosszabb eljutási időre kell számítani.
A következő korlátozásokról adott hírt a MÁV:
A vasúti jegyek érvényesek:
- az M2-es, M4-es metró és a H8-as HÉV teljes vonalán,
- Kőbánya felső állomás eléréséhez a 23-as és 24-es villamoson a Keleti pályaudvar és Orczy tér között, a 37-es és 37A villamoson a Magdolna utca és Kőbánya felső vasútállomás között,
- Rákos vasútállomás eléréséhez az Örs vezér terétől a 97E, 161-es, 161E, 168E, 169E buszon (97E és 169E járat is megáll Rákosnál).
- Pótlóbuszok közlekednek a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon. A buszok folyamatosan indulnak.
Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal
- a szombathelyi és soproni IC-k, a Railjetek, a bécsi EC-k, a Hegyeshalomból érkező két reggeli távolsági személyvonat (9309, 9307) Budapest-Kelenföldig közlekedik és onnan indul,
- a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi gyorsvonat (346) nem érinti a Keleti pályaudvart, helyette Budapesten Ferencváros és Kelenföld állomáson lehet felszállni rá.
Budapest–Pécs, Budapest–Kaposvár vonal
- a pécsi Mecsek és a kaposvári IC-k Budapest-Kelenföldig közlekednek és onnan indulnak vissza.
Budapest–Hatvan– Miskolc vonal
- a Tokaj IC-k és a Hernád-Zemplén IC-k Hatvanig közlekednek és onnan indulnak vissza Miskolc felé,
- a gödöllői, aszódi S80-as, isaszegi G80-as vonatok nem közlekednek, helyettük az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók fővárosi végállomás Kőbánya felsőre kerül át, Kőbánya felső és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak.
Budapest–Újszász–Szolnok vonal
- a békéscsabai IC-k Szolnokig közlekednek és onnan indulnak vissza,
- a Z60-as, G60-as és S60-as vonatok fővárosi végállomása Rákosra kerül át,
- a reggeli csúcsidőben Budapest felé Szolnokról minden G60-as vonat indul, Nagykátától S60-as vonatként közlekednek tovább Rákosig,
- napközben óránként irányonként egy Z60-as vonat közlekedik Rákos és Szolnok között, valamint egy S60-as vonat Rákos és Sülysáp között,
- Budapest és Szolnok között javasoljuk a ceglédi vonalon, a Nyugati pályaudvar és Szolnok közötti vonatokkal való utazást (Tokaj IC, Nyírség IC, Cívis InterRégió), melyek ezen a szakaszon helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők.
Kisiklott Intercity-vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-énFotó: Mihádák Zoltán / MTI
„Szégyen”
Szemtanúk elmondása szerint „minden remegett és mivel keresztbe mentünk 2 sínen, a sínek közötti oszlopokat elvittük és azok repültek minden felé! (Én az első kocsiban voltam, a második és harmadik kocsi ki is siklott a sínről, nekik biztos volt egy kis halálfélelmük!)” – írta.
A baleset után Vitézy Dávid közlekedési szakember, volt főpolgármester-jelölt élesen bírálta Lázár János közlekedési és építési minisztert, a főváros fejpályaudvarainak állapotát és a több mint 50 éves vasúti kocsikat, amelyek véleménye szerint „szégyen, hogy feláras távolsági vonatokként” közlekednek.
Szóval bár a mai baleset okait nem tudjuk, de akár a pálya, akár a jármű meghibásodása okozta a kisiklást, bőven van nemcsak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban
– fogalmazott.
(Borítókép: Kisiklott Intercity-vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-én. Fotó: Mihádák Zoltán / MTI)