Teljesen leállt a vasúti forgalom a Keletinél az Intercity-baleset után, bizonytalan a folytatás

D  MI20240825007
2024.08.26. 06:42
A Keleti pályaudvarnál vasárnap este kisiklott InterCity romeltakarítási munkálatai még mindig folynak, így a pályaudvar vonatforgalmát teljesen leállították és más csomópontokra irányították át. Egyelőre nem tudni, hogy meddig fognak tartani a helyreállítási folyamatok, így a vasúttársaság bizonytalan ideig hosszabb eljutási időre figyelmezteti az utasokat.

Ahogy arról beszámoltunk, vasárnap este kisiklott egy Kolozsvárról érkező InterCity (IC 74) vonat a Keleti pályaudvarnál, amely megakasztotta a közlekedést a pályaudvaron, az onnan induló és oda érkező szerelvények nem tudtak ki-, illetve bejutni. A MÁV közlése szerint a mentési munkálatok még mindig tartanak, a szakemberek folyamatosan emelik vissza a kisiklott járatot, hogy a vonatközlekedés helyreállhasson. 

A Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, az érintett járatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak. Hosszabb eljutási időre kell számítani.

A következő korlátozásokról adott hírt a MÁV:

A vasúti jegyek érvényesek:

  • az M2-es, M4-es metró és a H8-as HÉV teljes vonalán,
  • Kőbánya felső állomás eléréséhez a 23-as és 24-es villamoson a Keleti pályaudvar és Orczy tér között, a 37-es és 37A villamoson a Magdolna utca és Kőbánya felső vasútállomás között,
  • Rákos vasútállomás eléréséhez az Örs vezér terétől a 97E, 161-es, 161E, 168E, 169E buszon (97E és 169E járat is megáll Rákosnál).
  • Pótlóbuszok közlekednek a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon. A buszok folyamatosan indulnak.

Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal

  • a szombathelyi és soproni IC-k, a Railjetek, a bécsi EC-k, a Hegyeshalomból érkező két reggeli távolsági személyvonat (9309, 9307) Budapest-Kelenföldig közlekedik és onnan indul,
  • a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi gyorsvonat (346) nem érinti a Keleti pályaudvart, helyette Budapesten Ferencváros és Kelenföld állomáson lehet felszállni rá.

Budapest–Pécs, Budapest–Kaposvár vonal

  • a pécsi Mecsek és a kaposvári IC-k Budapest-Kelenföldig közlekednek és onnan indulnak vissza.

Budapest–Hatvan– Miskolc vonal

  • a Tokaj IC-k és a Hernád-Zemplén IC-k Hatvanig közlekednek és onnan indulnak vissza Miskolc felé,
  • a gödöllői, aszódi S80-as, isaszegi G80-as vonatok nem közlekednek, helyettük az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók fővárosi végállomás Kőbánya felsőre kerül át, Kőbánya felső és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

Budapest–Újszász–Szolnok vonal

  • a békéscsabai IC-k Szolnokig közlekednek és onnan indulnak vissza,
  • a Z60-as, G60-as és S60-as vonatok fővárosi végállomása Rákosra kerül át,
  • a reggeli csúcsidőben Budapest felé Szolnokról minden G60-as vonat indul, Nagykátától S60-as vonatként közlekednek tovább Rákosig,
  • napközben óránként irányonként egy Z60-as vonat közlekedik Rákos és Szolnok között, valamint egy S60-as vonat Rákos és Sülysáp között,
  • Budapest és Szolnok között javasoljuk a ceglédi vonalon, a Nyugati pályaudvar és Szolnok közötti vonatokkal való utazást (Tokaj IC, Nyírség IC, Cívis InterRégió), melyek ezen a szakaszon helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők.

„Szégyen”

Szemtanúk elmondása szerint „minden remegett és mivel keresztbe mentünk 2 sínen, a sínek közötti oszlopokat elvittük és azok repültek minden felé! (Én az első kocsiban voltam, a második és harmadik kocsi ki is siklott a sínről, nekik biztos volt egy kis halálfélelmük!)” – írta.

A baleset után Vitézy Dávid közlekedési szakember, volt főpolgármester-jelölt élesen bírálta Lázár János közlekedési és építési minisztert, a főváros fejpályaudvarainak állapotát és a több mint 50 éves vasúti kocsikat, amelyek véleménye szerint „szégyen, hogy feláras távolsági vonatokként” közlekednek. 

Szóval bár a mai baleset okait nem tudjuk, de akár a pálya, akár a jármű meghibásodása okozta a kisiklást, bőven van nemcsak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban

– fogalmazott.

Ön is látta? Van fotója vagy videója?
Küldje el nekünk!

(Borítókép: Kisiklott Intercity-vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-én. Fotó: Mihádák Zoltán / MTI)