Vitézy Dávid szerint „a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés”
További Belföld cikkek
- Kijöhet a Tisza párti matek: a DK és a Fidesz nélkül is elvezethető a főváros
- Megszűnnek a viharok, ismét ránk rúgja az ajtót a 30 fokos meleg
- Magyar Péter: Ha bárkinek a személyiségi jogait vagy a jogszabályokat megsértettem, akkor törölni fogom a posztjaim
- Döntött a kormányhivatal, bezárják Iványi Gáborék iskoláit és óvodáját
- Halálos tűz volt Borsodban, egy gázpalack is felrobbant
„Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés: miközben a Keleti pályaudvar a tegnapi baleset miatt továbbra is lezárva, most síntörés keletkezett a Nyugatiba vezető ceglédi fővonalon is” – véleményezte a közösségi oldalán Vitézy Dávid az elmúlt napok vasúti történéseit.
A volt főpolgármester-jelölt egyrészt arra reagált, hogy vasárnap este kisiklott egy Kolozsvárról érkező InterCity (IC 74) vonat a Keleti pályaudvarnál, amely megakasztotta a közlekedést a pályaudvaron, az onnan induló és oda érkező szerelvények azóta sem tudnak ki- és bejutni, a mentési munkálatok még mindig tartanak. A Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat.
Továbbá arról fejtette ki a véleményét, hogy korábban pályahiba miatt a ceglédi vonalon 20-40 perces késésekre, valamint rövidebb útvonalon közlekedő járatokra lehetett számítani, és Kőbánya alsó és a Nyugati pályaudvar között egy szakaszon csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok. A közlekedés itt azóta már helyreállt.
„Jött Lázár, és mindent leállított”
Vitézy Dávid a posztjában azt írta, hogy 2020 és 2022 között megállás nélkül azon dolgoztak a BFK-ban, „hogy ráirányítsák a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét, milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra”. Ehhez képest, mint írta
Jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a HÉV-ekkel együtt
– fejtette ki.
Vitézy Dávid már másodízben kritizálta Lázár János közlekedési és építési minisztert, vasárnap azt írta, hogy „szégyen, hogy feláras távolsági vonatokként” közlekednek a több mint 50 éves vasúti kocsik, továbbá, hogy „bőven nemcsak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban”.
Hétfői Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid annak is szentelt egy bekezdést, hogy Karácsony Gergely főpolgármester Orbán Viktorhoz hasonlóan teljes mellszélességgel a 2036-os budapesti olimpia mögé állt. Orbán Viktor miniszterelnök nemrég interjút adott, amelyben a 2024-espárizsi olimpiát értékelte, ahol ismét szóba került a budapesti ötkarikás játékok megrendezésének lehetősége. A kormányfő szerintMagyarország készen áll, Budapesten pedig megvan a szükséges infrastruktúra, „csak néhány ideiglenes arénát kell felhúzni”.
„Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Budapesten olimpiát lehet rendezni a vasúti és a HÉV-hálózat teljes megújítása nélkül?” – véleményezte Orbán Viktor kijelentését Vitézy Dávid.