Nehéz napja volt a MÁV-nak, országszerte fennakadásokkal kellett számolniuk az utasoknak
További Belföld cikkek
- Hatalmas torlódásra kell számítani az M3-as és az M5-ös autópályákon, az M1-esen akár két órával is nőhet a menetidő
- Orbán Viktor: Sosem szerettem azokat a politikusokat, akik elhárították a felelősséget
- Súlyos baleset történt Debrecenben, a buszmegállóba hajtott egy autó
- Orbán Viktor: Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Bombariadó miatt megszakadt egy buli Budapesten, több ezren maradhattak hoppon
Reggel 7 órakor mozdonyhiba miatt a Debrecenből indult Cívis InterRégiónak nem sikerült elérnie eredeti végállomását, ezért Cegléden át kellett szállniuk a fővárost elérni kívánó utasoknak.
Negyedóra elteltével a MÁV újabb késésekről tájékoztatta utasait. A Szombathelyről Szigetvárra induló Pannónia InterRégió és a Keszthelyre induló Lesence expressz 30 perces késéssel kezdte útját. Utóbbi járat állapotát frissítette a vasúttársaság, miszerint a Lesence expresszvonat 70 perces késéssel közlekedik. Így az expresszvonat az eredeti 7:04-es indulás helyett csak 8:13-kor tudott elindulni, és 9:14 helyett csak 10:54-re érkezett meg Keszthelyre.
A MÁV következő kihívása a Déli pályaudvar–Győr szakaszon jelentkezett, amikor bejelentették, hogy a vonat várhatóan 25-30 perces késéssel közlekedik. Az egyébként általánosnak mondható késés az ELVIRA információi szerint a győri érkezésre közel 50 percesre duzzadt.
Fél 11-kor a Miskolcról a Nyugati pályaudvarra elindult Tokaj IC ugyancsak képtelen volt átjutni Cegléd vasútállomásán. A MÁV azonban nem hagyta cserben utasait, két lehetőséget is felajánlott az utazóknak. Első lehetőségként a már alapból 31 percet késő Cívis InterRégiót ajánlotta, viszont aki a korábbi elakadása miatt már nem bízott a Cívisben, az választhatta a Napfény IC-t, ami végül 15 perces késéssel ért a Nyugati pályaudvarra.
Délután is folytatódtak a problémák
A következő tájékoztatás a Hegyeshalomból a Keleti pályaudvarra tartó Railjet 40 perces késéséről szólt, ahol a járat a belföldi szakaszt motorvonattal tudta teljesíteni. A posztra később frissítés érkezett, miszerint a szerelvényforduló miatt a 13:40-kor Bécsbe induló Railjet a hazai szakaszt motorvonattal teljesíti, és majd Hegyeshalom állomásán tudnak átszállni a Railjet-szerelvényre az utasok.
Délutánra a déli országrészen történt fennakadás. A Békéscsabáról 13.20-kor a Keleti pályaudvarra induló vonat mozdonyhiba miatt három megálló és 29 perc késés után nem tudta folytatni útját, és csak Csárdaszállásig közlekedett. Onnan pedig az utasok a Maros IC-vel érhették el a Keleti pályaudvart.
A baj nem jár egyedül, ugyanis negyed négykor a MÁV három késésről is tájékoztatást tett. A Keleti pályaudvarról 14:40-kor Bécsbe indult Tisza EC 30 perces késéssel közlekedett. A Bécsből érkezett Railjet 40 perces késéssel közlekedett a magyarországi szakaszon felsővezeték-meghibásodás miatt. Végül pedig a Prágából a Déli pályaudvar felé haladó Regiojet 50 perces késéséről jelentettek.
Negyed hatkor pedig arról, hogy a Déli pályaudvarról 15:55-kor Oroszlány felé elindult S12-es vonat csak Bicskéig közlekedett, Tatabánya és Oroszlány között pótlóbuszokat indítottak – közölte a MÁVINFORM a Facebook-oldalán.
4000 milliárd forintos fejlesztési program jöhet
Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese arról számolt be, hogy a vasútfejlesztéshez a kormány nagy összegű hitelt szeretne felvenni az Európai Fejlesztési Banktól. Elmondása szerint az, hogy a vasútról ennyi szó esik a közbeszédben, egyszerre áldás és átok, és szerinte is fejlesztésekre szorul az ipar ezen területe.
Emellett azonban kiemelte, hogy eddig a közúti közlekedés fejlesztése volt a cél, amelyben szerinte európai szintre emelkedett Magyarország, a kötöttpályás közlekedés aszimmetriája pedig az eddigi elhanyagolásából ered. Ahogy a Vg írja, a miniszterhelyettes szerint ez mostanában változik, a fejlesztésekre pedig megvan az akarat, azonban nincs meg a megfelelő összetételű forrás, amit az uniós pénzek visszatartására vezet vissza.