Ismét összecsapott Lázár János és Vitézy Dávid a Facebookon

2024.10.15. 09:31
Lázár János építési és közlekedési miniszter közösségi oldalán tudatta, hogy beszámolt politikustársainak a magyar közlekedés valódi állapotáról, eredményeiről és fejlesztéseiről. Nem mulasztott el kicsit odaszúrni azoknak, akik „nem értenek hozzá, csak beleszólnak”, s bár neveket nem mondott, Vitézy Dávid egyből megjelent a kommentszekcióban.

Továbbra sem csitul a MÁVVolán körüli botrány, Lázár János csörtéje Vitézy Dáviddal újabb fejezetet kapott. Bár az elmúlt hetek a HÉV-járatritkítástól voltak hangosak, ezúttal az építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán arról adott hírt, hogy beszámolót tartott a Fidesz–KDNP kihelyezett frakcióülésén „politikustársainak a valós eredményekről és feladatokról”.

Társai pedig támogatásukról biztosították Lázár 5 pontját a közlekedési rendszer fejlesztésére, valamint a tíz év alatt 4000 milliárdos fejlesztési összeget a kötöttpályás közlekedésre vonatkozóan. „És támogatják azt is, hogy a közlekedésfejlesztésről és üzemeltetéstől ne terepasztalok fölött vagy a Facebookon, hanem igazi szakemberek véleményét kikérve és meghallgatva döntsünk a minisztériumban és a kormányban” – írta a miniszter.

Hiba lenne azt gondolni, hogy a közlekedésfejlesztéshez mindenki ért, aki utazott már vonaton, vagy aki az első legójából rendező pályaudvart épített. Ez nem szakkör, hanem egy szakma, és mi abból is a legjobbakkal dolgozunk

– hangsúlyozta Lázár odaszúrva Vitézynek és a komplett budapesti vezetésnek, akik hatalmas egyetértésben támadták az ÉKM-et a HÉV járatait ritkítani kívánó terv okán. 

Vitézy Dávid sem maradt Lázár adósa, ugyanis egyetlen GIF-fel foglalta össze a fent leírtakat: a kislánnyal a Nicsak, ki beszél-ből, aki durcásan lóbál egy hajkefét és grimaszolva integet és „másokra mutogat”.

Csütörtök óta dagad a HÉV-ritkítási botrány

Mint írtuk, december 15-től három fővárosi HÉV-vonal járatait is ritkítanák. A csütörtökön kiszivárgott terv szerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon.

A fővárosi politikusok személyeskedéstől sem mentes vitában üzengetnek egymásnak. Karácsony Gergely főpolgármester közölte, hogy a főváros biztosan nem járul hozzá a járatszámok radikális csökkentéséhez, majd nyilvánosságra hozta a levelet is, amit a BKK illetékes igazgatója írt az állami MÁV–HÉV megkeresésére. A dokumentumból kiderül, hogy a cég valóban három szakaszon tesz javaslatot járatritkításra. Mint írta, Vitézy Dávid állítása nem helytálló, ugyanis a főváros jóváhagyása nélkül semmiféle HÉV-ritkítás nem lehetséges.

Lázár János a járatritkítással kapcsolatban azt írta: „az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban! Minden más állítás nettó hazugság. Arról viszont döntött Orbán Viktor és kabinetje, hogy több száz milliárdból fejlesztjük a pályát és a járműparkot.” A helyzetre Tarlós István korábbi főpolgármester is reagált az Indexnek, amiről itt írtunk hosszabban.

Csütörtök délután kiderült, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) elbocsátotta Nagy Gábort, a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatóját. A döntés mögött a korábban említett kiszivárgott dokumentum állhat.

Vitézy Dávid közölte, hogy hétfőre összehívja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának rendkívüli ülését, hogy megakadályozza Lázár Jánosnak a HÉV-ek tervezett ritkítására vonatkozó terveit. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője előterjesztésében négy döntés meghozatalát javasolja a szakbizottságnak. Péntek délután Szentkirályi Alexandrának is üzent HÉV-ügyben.

A MÁV hétfő délután egy közleményben közölte: semmiképp sem lesz járatritkítás jövőre. Korábban Hegyi Zsolt, a vasútársaság vezérigazgatója is hasonlóról beszélt lapunknak.