Vitézy Dávid: Járatritkítást és vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János törvényjavaslata

2024.12.02. 12:40
Vitézy Dávid hétfőn délelőtt közzétett bejegyzésében Lázár Jánost vádolta, hogy további vasúti vonalbezárásokat és járatritkításokat tervez. Ezeket az állításokat arra alapozza, hogy hivatkozik a törvénymódosításra, amely véleménye szerint ezeket tartalmazza. Előbbinél a hatékonyság kerülne előtérbe, utóbbinál a minimális szolgáltatáson felül csak napi két járat lenne a megadott vonalakon a politikus szerint.

Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében kérte számon Lázár Jánost, amiben azzal vádolja, hogy az építési és közlekedési miniszter vasúti vonalbezárásokat és járatritkításokat előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a parlamentnek.

Utóbbinál a javaslat azt tartalmazza, hogy a minimális szolgáltatási szint csökkenne, vagyis azon túl már csak napi két járatnak kell majd közlekednie a következő településtípusok között:

  • a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
  • Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint ez visszalépés a környező országokhoz képest, és ugyan Budapest és a nagyvárosok között megvan az óránkénti ütemes menetrend, de ebből akarna leadni az új törvénytervezet.

Vitézy Dávid azt is feltételezi, hogy további vidéki vasútvonalakat készül bezárni a szaktárca. Ezt abból gondolja, hogy két olyan pont is szerepel a módosításban, amely szerint

ha a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási közszolgáltatás műszaki okból vasúti járművel nem látható el, akkor egyes vasúti szabályokat már nem kell alkalmazni.

A másik szerint a leghatékonyabb közlekedési móddal látná el a közszolgáltatást az állam − fogalmazott a korábbi főpolgármester-jelölt. Ez utóbbiból kikövetkeztette, hogy csökken majd a szolgáltatás mennyisége, hiszen a következő szerepel a szövegben:

Nem szűnhet meg olyan, vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutásiidő-növekedést jelentene.

Bejegyzését azzal zárta, hogy kéri képviselőtársait, hogy akadályozzák meg a lehetséges járatritkítást és a vonalbezárást.