További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A 2-es metró felújításának tervei között - ahogy arról már beszámoltunk - eredetileg szerepelt egy átjáró - miként az ábra mutatja -, amely nagy segítség lett volna a metróról volánbuszra, illetve autóra szállóknak: egy fölösleges kerülőt és egy értelmetlen föl-le lépcsőzést szüntetett volna meg. Az eleinte berajzolt, majd költségcsökkentés címén eltüntetett átjáró rengeteg időt, és nem kevesebb fáradságot spórolt volna meg az átszállóknak.
Arról nem is beszélve, hogy ez lett volna Budapest első, igazi intermodális csomópontja, azaz egy olyan hely, ahol a közlekedők gyorsan, kényelmesen váltanak járművet, pl. autóból metróra ülnek át. Olyan luxus ez, amit már a 4-es metró sem engedhet meg magának, a Kelenföldön ugyanis mégsem épül óriásparkoló. Itt azonban minden adott hozzá.
A BKV akkor az Indexnek a költségek megszaladásával indokolta az átjáró elmaradását (jelenleg egy pékség foglalja el a helyét). Költségcsökkentés miatt maradt el ugyanis az állomás előtti teret befedő üvegtető megépítése, ugyanakkor nem kell hozzá szakértőnek lenni, hogy belássa az ember, nagyságrendekkel kisebb költségeket emésztene fel az átjáró megnyitása, mint az üvegtető, ráadásul hamar be is hozná az árát.
Majd a 4-es metró?
"A 2-es metró felújítási költségei illetve tervei eredetileg sem tartalmazták az átjáró megépítését a Volán autóbusz-pályaudvar felé. Nem része a projektnek az átjáró kialakítása" - válaszolta legújabb megkeresésünkre a felújítást végző BKV.
A válaszon meglepődtünk, azt ugyanis a BKV már korábban is beismerte, hogy tervbe volt véve az átjáró, erről pedig a környező ingatlanok üzemeltetőivel is egyeztetett, az Index birtokában pedig egy, az átjárót is tartalmazó tervrajz is van.
"Mi örültünk volna neki, mert könnyebb lett volna lejutni a parkolóba. Egy tervet láttam is róla, de aztán már nem egyeztettek velünk" - nyilatkozta az Indexnek az ügyről Kelemen Ferenc, a Budapesti Sportcsarnok Üzemeltető Kft. ügyvezető igazgatója, aki azért is értetlenkedett, mivel az óriási parkoló - akárcsak a metró - állami tulajdonban van, azaz nemcsak az "egyszeri" utasokat, de a komplexum vendégeinek is nehézséget okoz a parkoló megközelítése.
A BKV Indexnek küldött válaszában igyekszik azért megnyugtatni az átszálló utasokat.
"A BKV Zrt. azonban úgy oldotta meg a felújításkor a kereskedelmi és szolgáltatási helyiségek elrendezését, kialakítását, hogy a későbbiekben, amikor a 4-es metró állomása is kiépítésre kerül a Stadionok közelében, akkor összeköthetőek legyenek a metró- és autóbusz állomások."
Legyen, de két dologra felhívjuk a 4-es metróról a 2-es metróra szállók figyelmét: akár a második szakasz Dózsa György úti, akár a Hungária körúti állomását vesszük alapul, mindkettő 1,5 km-nyire van a Stadionok állomástól. Arról pedig még csak sejtések sincsenek, hogyha elkezd épülni egyáltalán, mikorra lesz kész a 4-es metró második szakasza.