A miértre nem talált egyértelmű magyarázatot a lap: a BKV nem ad érdemi felvilágosítást, a kivitelező nem tud minden kérdésre értékelhető választ adni, a szerződéseket pedig a fővárosi ellenzéki politikusok sem ismerik.
"Gyakorlatilag titkolják, hogy mi történik a mélyben" - fogalmazott a fideszes Szálka Miklós.
A lap által megkérdezett Deák András volt közbeszerzési bizottsági elnök szerint a beruházások műszaki színvonala - amelynek gyatra színvonaláról az Index is többször megemlékezett - nem indokolja a drágulást, mint ahogy az is szokatlan, hogy a Strabag Építő Zrt. "zsinórban nyerje a pályázatokat".
Kérdések és válaszok
A lap a 2005-ben 3 milliárd forintból felújított Keleti pályaudvari, Batthyány téri és Astoria állomások felújítását hasonlította össze a Déli pályaudvari, a Moszkva téri és a Deák téri állomások tavalyi 5,5 milliárd forintos felújításával. BKV szerint a későbbi szakasz sokkal több munkát kívánt.
A Strabag ezen túl az acéliparban történt árrobbanással, a forint tízszázalékos gyengülésével magyarázza a drágulást, illetve azzal, hogy az előző években az alvállalkozók alulárazták a munkát.
A lap azt írja, a kő viszont sokkal olcsóbb lett, a forintgyengüléssel a tenderkiírásnál még nem lehetett számolni, az pedig természetellenes, hogy évekig alulárazzák a munkát az alvállalkozók.
A BKV eközben már kiírta a 2-es metró újabb állomásaira a közbeszerzési eljárást. A Stadionok, a Pillangó utca és az Örs vezér tere felújítására kiírt tenderről május közepén döntenek, a második fordulóba nyolc cég - köztük a Strabag - jutott be.