Judit
3 °C
7 °C

Taxicégért lobbizott Antal Attila

2008.03.05. 17:39
Néhány hónapos terve a BKV-nak, hogy közvetlen repülőtéri buszjáratot indítson egy alvállalkozó beiktatásával. A Heti Válasz gyanítja, a kérdéses vállalkozó a Citadella-terasz körüli botrányok főszereplőjéhez, Veres Istvánhoz köthető lett volna, legalábbis a két család több szálon kötődik egymáshoz, ráadásul a BKV-vezér a reptérnek írt levelében is beajánlja a Zóna taxit, hogy tárgyaljanak hármasban.

Több szálon is kapcsolódik egymáshoz Antal Attila, a BKV vezérigazgatója és Veres István, a Citadellára teraszokat építő és fuvarozással is foglalkozó vállalkozó, írja a Heti Válasz legfrissebb száma.

A lap bemutatott egy Antal Attila aláírásával ellátott levelet, amiben a vezérigazgató a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. vezérigazgatójánál, Jost Lammersnél megbeszélést kezdeményez a reptéri transzferjáratokról. A BKV-vezér levelében javasolja, hogy a Zóna taxit is hívják meg a megbeszélésre. (A megbeszélés a Budapest Airport tájékoztatása szerint nem jött létre.)

A január 21-ei levél annak fényében érdekes, hogy 2007 végén a Fővárosi Közgyűlés is rábólintott, hogy a BKV Ferihegy és a Deák tér között közvetlen citybuszjáratot indítson - az üzemeltetést pedig egy alvállalkozóra bízta volna.

A ferihegyi terminálokról jelenleg taxival (Zóna taxi), minibusszal (Credit-Expo), vonattal (MÁV Start) és busszal (BKV) lehet a városba jutni (Más taxitársaságot is lehet hívni, de a drosztok a Zónáéi).

A City busz azokat szolgálta volna, akik nem taxival, hanem közforgalmú közlekedéssel, átszállás nélkül akarnak a belvárosba jutni. A BKV ezt nem saját üzemeltetésben, hanem egy alvállalkozó bevonásával próbálta nyélbe ütni.

A Heti Válasz szerint mindezek ismeretében erős a gyanú, hogy Antal Attila nem véletlenül akarta meghívni a transzferszolgáltatásokról való egyeztetésre a Zóna taxit, miközben például a minibusz-szolgáltatást január elsejétől működtető Credit-Expót nem invitálta. (Pedig a versenytárs a minibusz lenne, nem a taxi.)

A lap feltárta, hogy a használtbusz-tender körüli botrányban felbukkant Antal-fiú, az Alfa Busz Kft. raktárosaként dolgozó Antal Zsolt azon a családi cégen, a P.O.T. Bt-n keresztül számlázott az Alfa Busznak, aminek 10 forintos üzletrésze van a Veres István által tulajdonolt V.I.P.T. Személyszállító Kft-ben.

A Tourist taxi színeiben a V.I.P.T. Kft fuvarozott, és itt dolgozott taxisként Antal Zsolt is, majd 2007-ben üzlettárs lett. A Veres István féltestvéréhez kötődő Zóna-Service Zrt. 2006-ban szerezte a ferihegyi drosztolás jogát, ami korábban a Tourist taxié volt. A Zóna-Service székhelye a Hotel Citadella 23-as szobája.

Hogy Antal Attila maga is érdekelt a ferihegyi buszszolgáltatásban, bizonyítja, hogy még a Nógrád Volán vezérigazgatójaként maga is versenybe szállt a minibuszszolgáltatás megszerzéséért 2006-ban, ám a reptér végül a Credit-Expót választotta ki.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?