Gulyás beszámolt arról, hogy a metró első és a második szakaszának költségei együttesen 2002-es áron 270 milliárd forintot jelentenek, ez jelenlegi folyóáron már eléri a 300 milliárd forintot. A költségek az építőipari árak emelkedése és az infláció mértéke miatt nőnek havi egymilliárd forinttal.
A 4-es metró építése ősz előtt nem kezdődhet meg, miután a Fővárosi Bíróság csütörtökön döntött arról, hogy október 17-re halasztja a zöld szervezetek által megtámadott környezetvédelmi engedélyt, amely feltétele annak, hogy a projekt megkapja a vasúthatóság engedélyét. A Magyar Hírlap úgy tudja, az állomások építéséhez szükséges engedélyeztetési eljárást pedig még meg sem kezdte a DBR Metró.
A késlekedés miatt a tendereket sem lehet kiírni nyáron, erre a csak az év második felében kerülhet sor. Vajda Pál, a közlekedésért felelős polgármester-helyettes egy korábbi közlése szerint még akkor is tartható a 2008-as befejezés, ha a munkálatok csak az év második felében kezdődnek el. A metró második, Bosnyák térig tartó szakaszát pedig egy év múlva, 2009-ben adnák át a forgalomnak.
Eddig a 4-es metróból a Gellért téri és a Móricz Zsigmond körtéri közúti váltások, valamint két aluljáró készült el, ezeknek építési összköltsége 10 milliárd, terveztetési költsége 3-4 milliárd forint volt.