További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A csepeli szigetcsúcson 8-9 ezer lakást építő Fadesa ingatlanfejlesztő cég hajlandó fizetni többek között azért, hogy a hosszú távon tervezett Albertfalvai vagy Galvani híd gyorsabban megépüljön, de beszállna más infrastrukturális fejlesztésekbe is a térségben.
Az erről szóló ajánlat csütörtökön érkezett a fővároshoz, mondta el Beleznay Éva, Budapest megbízott főépítésze az InfoRádiónak.
Mindez azt jelenti, hogy az eddig előnyben részesített Aquincumi híd építése késhet, és délen épülhet meg a következő Duna-híd. Ezt jelzi az is, hogy a közgyűlés által csütörtökön elfogadott 2007-2008-as kiemelt fővárosi projektek közül kivették az Aquincumi hidat.
A lépés indoka, hogy bár az Északi Vasúti Összekötő híd mellé tervezett Aquincumi híd engedélyezési tervei már elkészültek, nincs rá forrás, mert a MÁV megkezdte a vasúti híd felújítását.
Budapest pedig csak úgy kapott volna pénzt a közúti híd építésére az uniótól, hogyha a hídépítést a vasúti híd átépítésével együtt végzik. Mivel a MÁV elindította a maga beruházását, a főváros pedig lemaradt, a projektet már a gazdasági tárca és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség sem támogatja.
Még nem dőlt el, melyik
Annál inkább valószínű a déli Duna-híd megépítése. A beruházói ajánlat kapcsán a főváros négy átkelőváltozatot vizsgál. A fejlesztő elsősorban a Galvani úttal egyvonalban tervezett Nagy- és Kis-Duna híd építését támogatná, de nem zárkózik el más megoldástól sem.
A főváros vizsgálja az Albertfalvai kitérő és a csepeli Budafoki út magasságában építendő, a majdani Munkás körút elemének számító Albertfalvai híd építését a Gubacsi híd környékén épülő új híddal együtt, valamint a négy híd fennmaradó két variációját.
Szakértők szerint a beruházói nyomás, valamint a Munkás körút előkészítetlensége a Galvani híd mellett szól, de nem dőlt még el a kérdés. Beleznay Éva szerint bármelyik déli híd mellett döntsenek is, a tervezés és engedélyezés miatt körülbelül öt év múlva kerülhet sor az építésére.
A Fadesa közintézményeket is építene
Orosz Ferenc, Csepel alpolgármestere az InfoRádiónak elmondta, hogy a Szigetcsúcson épülő új városrészen a 8-9 ezer lakás mellett mindenféle közintézmény is megtalálható lesz a templomtól a bankig, az étteremtől a színházig.
Az ehhez szükséges infrastruktúra mintegy százmilliárd forintba kerül, amelynek jelentékeny részét átvállalná az ingatlanfejlesztő a beruházás felgyorsítása reményében. Olyan konstrukció is felmerült, hogy a cég hitelbe felépíti az infrastruktúrát, amit később az önkormányzat vagy az állam kifizet.
Az Aquincumi híd megépítése Demszky Gábor több éves ígéretei közé tartozik. A 2005 elején Gyurcsány Ferenccel és a szocialista Molnár Gyula XI. kerületi polgármesterrel együtt bemutatott Podmaniczky-programban, de 2002-es választási programjában is szerepelt.