További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az évek óta fokozatosan emelkedő parkolási díjak és a forgalomcsillapítási intézkedések ellenére sem csökkent, hanem nőtt a belvárosban közlekedő, parkolóhelyet kereső autósok száma, közölte Danielisz Béla.
A politikus szerint a fővárosi önkormányzatnak és a kerületeknek együttesen kellene tenniük a parkolási gondok enyhítéséért. Példaként említette azt, hogy a tömegközlekedési csomópontoknál parkolóházakat, P+R parkolókat kellene létesíteni, illetve egy igazságos zónarendszert kellene kialakítani.
Danielisz megjegyezte, hogy az autósok körében általánossá vált az a gyakorlat, miszerint a szabálytalan parkolásért olcsóbb büntetést, mint parkolási díjat fizetni. Az autósok sérelmezik azt is, hogy a parkolóházak, mélygarázsok díja még ma is igen magas.
A bizottsági elnök szólt arról is, hogy a parkolási kérdéskör újraszabályozásakor rendezni kell a kerékbilincsek használatát is, akár az erről szóló kormányrendelet módosításával. A politikus hangsúlyozta, egyetért azzal, hogy a jövőben olyan szabályozás legyen Budapesten, amely ugyanazon cselekményért nem bünteti kétszer - büntető cédulával és kerékbilinccsel - az autósokat.
Ősszel tárgyalják
A főváros parkolási díjainak tervezett drasztikus emeléséről múlt héten nyilatkozott a főváros egyik illetékese. A díjak a mostani 120-240 forintról 400-800 forintra történő megemelése azonnal politikai vihart kavart, és bár a megszólaló felek látszólag egymással vitatkoznak, a drasztikus díjemelést mindegyik párt cáfolta.
Az ügyben a fővárosi Fidesz részéről nyilatkozó Wintermantel Zsolt és Szálka Miklós kijelentették, szerintük Budapest vezetése csupán bevételszerző forrásnak tekinti a parkolást, és nincs átfogó elképzelése a szükséges reformról. A politikusok felemlegették, hogy Bécsben már most is olcsóbb a parkolás, mint Budapesten.
Az SZDSZ és az MSZP részéről azóta többször is hangsúlyozták, hiba hogy egy előkészítés alatt álló tervezetről kerültek ki információk a sajtóba, a drasztikus áremelést pedig cáfolták.
Konkrét elképzelése ugyanakkor egyik politikai erőnek sincs, csupán javaslatok fogalmazódtak meg eddig. Az ősszel a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő, addigra már az ígéreteket szerint elkészült tervezet az elképzelések szerint a fővárosi parkolás egészét kívánja megreformálni.