Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Eljön Demszky szomszédjának ideje

2007.08.04. 14:41
Elérkezik Olti Ferenc, Demszky Gábor szomszédjának, a 4-es metróprojekt (DBR) felügyeletére nemrégiben kinevezett BKV-vezérigazgató-helyettesének ideje: kötbérterhek nélkül kell betartatni a kivitelezőkkel a határidőket. Közeledik a szeptemberi iskolakezdés, és a Fővám téri állomás építkezése legalább kéthetes csúszásban van.

A DBR-nek könyörgésen túl meglehetősen kevés lehetősége van arra, hogy érvényt szerezzen akaratának, és rávegye a Hídépítőt Zrt-t, hogy az őszi iskolakezdésre adja vissza a forgalomnak a Fővám térnél lezárt alsó és felső rakpartot.

A szerződés szerint ugyanis a kivitelezőnek csak akkor kell a késedelem miatt fizetnie napi 30 ezer eurót (kb. 7,5 millió forintot), ha az állomásszerkezet nincs olyan készültségi állapotban, hogy fogadhassa a Gellért tér felől érkező alagútépítő pajzsot. Ez a határidő pedig a szerződés szerint ősz közepe.

A még a DBR korábbi igazgatója, Gulyás László irányítása alatt kötött szerződés arról már nem rendelkezik, hogy mikor kell visszaadnia a forgalomnak a ma még lezárt rakpartokat.

Az őszi iskolakezdéskor közlekedési káoszt okozhat, hogy a pesti rakpartok és a Kálvin tér lezárása mellett, augusztus 21-étől felújítás miatt lezárják a Szabadság hidat.

Demszky Gábor pénteki sajtótájékoztatóján maga is elismerte, hogy két hetet csúszik a beruházás, és hangsúlyozta, a Hídépítő Zrt. munkásai dolgozhatnának három műszakban is. Ennél tovább azonban a főpolgármester nem mehet, nem köti ugyanis semmi a kivitelezőt a szeptember 1-jei határidő betartására.

Szomszédjához fordulhat még, ugyanis a metrós szerződésekben foglaltak betartatása, módosítása és felügyelete a DBR új vezérigazgató-helyettesének, a közlekedési ügyekkel korábban nem foglalkozó, Inter-Európa banktól érkezett Olti Ferencnek lett a feladata a projektben.