További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Főmterv Rt műszaki igazgatójának elmondása szerint attól ugyan nem kell tartani, hogy a híd látványosan leszakad, de a pályalemez leszakadása veszélyes lehet a hídon közlekedő járművekre és emberekre.
|
Demszky tud róla
Kedden Demszky Gábor főpolgármester az Erzsébet híd rekonstrukciója kapcsán tartott sajtótájékoztatóján elismerte, hogy a Margit híd van a legkritikusabb állapotban a főváros hídjai közül.
Csordás Mihály közlekedési ügyosztályvezető az MTI-nek azt mondta, hogy a Margit híd felújítása "jó esetben" másfél évet vesz igénybe, és mai árakon mintegy 5,5 milliárd forintba kerülne, és "nagyon nagy forgalmi problémákat" is okozhatna a közúti és a villamosközlekedésben.
Az M0-ás-hídon múlik
A főpolgármester szerint a Margit hídi munkálatokat az északi M0-ás autóút megépítése után lehetne megkezdeni. Az M0-ás autóút megépítését a Dunán átívelő M0-ás híd késlekedése hátráltatja. A legutóbbi információk szerint a GKM, miután a Fővárosi Bíróság elutasította a beruházás ellen civilek által beadott keresetét, 2006-ra tervezi a híd átadását.
Az InfoRádió megkereste az ügyben Konyáry Zsófiát, a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának alosztályvezetőjét, aki elmondta, hogy a hídvizsgálatot jelenleg is értékelik, majd ezt követően látnak hozzá a szükséges munkához.