Még mindig nem nyújtotta be Budapest az uniónak a 4-es metró teljes pályázati anyagát. Ikvai Szabó Imre főpolgármester-helyettes az Infó rádiónak elmondta, hogy a jelenlegi számítások szerint az eddigi költségtúllépés a 10 százalékos tartalékkal együttesen mínuszba viheti a beruházást, márpedig Brüsszel megtérülés nélküli projektet nem támogat.
A főpolgármester-helyettes hozzátette, hogy kollegái azon dolgoznak, hogyan lehet nyereségesre fordítani a projektet. A számítások szerint a tartalékból lefaragható egy körülbelül 5 százalékos rész, vagy pedig a bevételeket kell növelni.
Ikvai-Szabó Imre közölte, hogy a bevételt egyértelműen a megtakarított órákban számolja az unió. A megtakarított órákat a várható utasforgalom alapján számítják, bonyolult képletekkel, hogy végül egy mutatóban is kifejezhetően kijöjjön: hány órát takarít meg az utazóközönségnek, a budapestieknek a 4-es metró.
A főpolgármester-helyettes szerint ezeket a számításokat kell elvégezni és "precizírozni" és így benyújtani a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, valamint annak a felülvizsgálati bizottságnak, amelyet ezzel az üggyel Brüsszel megbízott.
Ikvai-Szabó Imre kifejtette, hogy a kormány augusztus 8-án foglalkozott a kérdéssel és úgy tudja, hogy a kabinet a lehető legnagyobb összegű (azaz mintegy 260 milliárd forintos) támogatással készíti elő a 4-es metró projektjét.
A főpolgármester-helyettes ismeretei szerint az ősz folyamán le lesznek zárva a beruházás támogatásával kapcsolatos tárgyalások és "adatolások".