Még számolgatják, hogyan térülhet meg a 4-es metró

2007.09.13. 17:43
Még mindig a megtérülési mutatóit számolgatják a 4-es metrónak, az unió ugyanis veszteséges beruházást nem támogat. Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes az InfoRádiónak elmondta, hogy vagy a 10 százalékos beruházási tartalékból kell faragni, vagy az utasforgalmon alapuló megtérülést kell javítani ahhoz, hogy nyereséges legyen a projekt.

Még mindig nem nyújtotta be Budapest az uniónak a 4-es metró teljes pályázati anyagát. Ikvai Szabó Imre főpolgármester-helyettes az Infó rádiónak elmondta, hogy a jelenlegi számítások szerint az eddigi költségtúllépés a 10 százalékos tartalékkal együttesen mínuszba viheti a beruházást, márpedig Brüsszel megtérülés nélküli projektet nem támogat.

A főpolgármester-helyettes hozzátette, hogy kollegái azon dolgoznak, hogyan lehet nyereségesre fordítani a projektet. A számítások szerint a tartalékból lefaragható egy körülbelül 5 százalékos rész, vagy pedig a bevételeket kell növelni.

Ikvai-Szabó Imre közölte, hogy a bevételt egyértelműen a megtakarított órákban számolja az unió. A megtakarított órákat a várható utasforgalom alapján számítják, bonyolult képletekkel, hogy végül egy mutatóban is kifejezhetően kijöjjön: hány órát takarít meg az utazóközönségnek, a budapestieknek a 4-es metró.

A főpolgármester-helyettes szerint ezeket a számításokat kell elvégezni és "precizírozni" és így benyújtani a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, valamint annak a felülvizsgálati bizottságnak, amelyet ezzel az üggyel Brüsszel megbízott.

Ikvai-Szabó Imre kifejtette, hogy a kormány augusztus 8-án foglalkozott a kérdéssel és úgy tudja, hogy a kabinet a lehető legnagyobb összegű (azaz mintegy 260 milliárd forintos) támogatással készíti elő a 4-es metró projektjét.

A főpolgármester-helyettes ismeretei szerint az ősz folyamán le lesznek zárva a beruházás támogatásával kapcsolatos tárgyalások és "adatolások".