További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Átlagosan majdnem 30 százalékkal drágulnak kedden a 2001 óta változatlan parkolási díjak, kibővülnek a fizetőövezetek, és családonként csak két kerületi parkolási engedélyt adnak ki, ebből az egyikért a teljes ár felét kell fizetni. Az erről szóló rendeletet április 30-án majdnem egyhangú szavazással fogadta el a Fővárosi Közgyűlés által még.
A BKV 300 forint körüli jegyárához igazított parkolási díjak maximuma a korábbi 430 forintról 580 forintra növekszik óránként. A legalacsonyabb 115 forintos díj pedig 145 forintra drágul. Az egyeztetéseken a kerületek ennél nagyobb mértékű emelést is javasoltak. Szorgalmazásukra a belső, frekventáltabb városrészeken esténként tovább kell majd parkolási díjat fizetni.
A főváros hat parkolási zónája közül a legdrágább a Budai vár, itt óránként 580 forint lesz a parkolás. Mindegyik zóna parkolási díja növekszik 435 forint/óra lesz a jelenlegi 345 forintos zóna, 365 forint/óra a 300-as, 290 forint/óra a 265-as, a 220 forint/óra nem változik, de a legkülső területeken 145 forint/órára változik a díj a jelenlegi 115-130 forint helyett.
Egerfai József (MSZP) javaslatára a 13. kerület rakparti részeire is kiterjesztették a fizetőövezetet, ahol jelenleg P+R parkolórendszer van. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes ennek kapcsán megjegyezte, hogy a következő két évben közel kétezer új P+R parkolóhelyet létesítenek Budapesten.
A főpolgármester-helyettes befogadta előterjesztésébe Pokorni Zoltán 12. kerületi polgármesternek azt a javaslatát is, hogy a városrész is a magasabb díjfizetési zónába kerüljön. A fideszes Szatmáryné Jahl Angéla javaslatára pedig a bécsi modellhez hasonlóan 20 perces ingyenes várakozást biztosítanak napközben az áruszállítást végző járműveknek.
A parkolási bevételek, amik eddig a fővárosi „nagy kalapba” folytak, nyártól külön erre elkülönített keretbe folynak majd, amelynek felhasználását egy tíz civil szervezetet tömörítő tanács felügyelné. A rendelet szerint az évi 3-5 milliárd forintos bevételt P+R parkolók, kerékpárutak építésére és hasonló célokra fordítják. Növekszik a pótdíjszorzó is, és újra elszállíthatják a tilosban parkolók autóját. Az intézkedéseket korábban az Emberibb Parkolásért mozgalom kritizálta.