Kilencmillió luxusmetró-tanulmányra
Birtokunkba került egy 2007. október 8-án kötött szerződés, amelyben a BKV megbízza a Soda Reklám Kft.-t, hogy egy hónap alatt készítsen el egy tanulmányt a Millenniumi földalatti vasút, azaz a kisföldalatti „luxusmetróvá történő pozícionálására”. A Soda Reklám szerint a tanulmányon rengeteget dolgoztak. Hivatalosan is kikértük az érdekes tárgyú és meglehetősen drága tanulmányt a BKV-tól.
A Soda Reklám megfelelő minőségben és határidőre elkészítette a tanulmányt, áll abban a teljesítésigazolásban, amelyet Regőczi Miklós, akkori BKV vezérigazgató-helyettes írt alá. Eennek alapján a BKV kifizetett kilencmillió forintot a Kft-nek.
Felkerestük a Soda Reklám ügyvezető igazgatóját, hogy mondjon pár szót a tanulmányról. Kósa Erika elmondta, hogy rengeteget dolgoztak a tanulmányon, nagyon sok munkájuk volt benne. Hozzátette, hogy ő nem adhatja oda az iratot, kérjük ki a BKV-tól – noha azt a BKV csak az ő engedélyével adhatja ki. Megkerestük a BKV-t is, hogy adják ki a tanulmányt, és megkérdeztük, hogy mi szükség volt a tanulmányra, nem tartják-e túl drágának, és hogy mi alapján választották ki a céget? Egyelőre nem kaptunk választ.
Regőczi Miklós volt vezérigazgató-helyettes egy korábbi nyilatkozata szerint a kisföldalatti stratégiai helyen van, főleg turisták használják, ezért született az a gondolat, hogy a műszaki megújítás mellett emeljék meg a nívóját is.
A kisföldalattit egyébként 1995-ben újították fel teljesen, akkor nyerte el mostani arculatát. A járműparkhoz azonban nem nyúltak, a kocsik már műszaki életkoruk végén járnak, hamarosan le kell cserélni őket.
Legutóbb a kisföldalatti akkor került szóba mint turisztikai vonzerőt jelentő látványosság, amikor a BKV ellenőrei az egyik megállóban megbüntették Tony Wheelert, a világ egyik legnevesebb útikönyvkiadójának, a Lonely Planet-nek a társalapítóját. A BKV később bocsánatot kért.