Kezdődik a Margit híd felújítása, torlódások várhatók
Augusztus 21-én, pénteken megkezdték a Margit híd felújítását, a dunai átkelő várhatóan 2010 augusztusáig lesz lezárva az autósok elől. A főváros egyik legforgalmasabb hídját addig csak a gyalogosok és a tömegközlekedési eszközök használhatják, ezért forgalomkorlátozásokra és torlódásokra kell számítani.
A hidat pénteken délben zárták le, elkezdték az ideiglenes villamospálya kiépítését, és szombattól állványoznak. Ez utóbbi a híd alsó szerkezetét érinti és körülbelül egy hónapig tart.
Jelentős forgalomkorlátozások várhatók a felújítás ideje alatt, mintegy negyven kereszteződésben hangolják át a jelzőlámpákat. A Margit körútról az autósok a Bem József utcán, illetve a Török utca és az Üstökös utca felé juthatnak le a rakpartra. Becslések szerint az Erzsébet híd és az Árpád híd a Margit híd forgalmának 30-40 százalékát veszi át, ezért a pesti hídfőnél kétsávosról háromsávosra növelik a Váci utat.
A hídon a felújítás ideje alatt csak a villamosok és a BKV-autóbuszok közlekedhetnek. A fokozott balesetveszély miatt a szigeti szárnyhídnál lévő megálló nem üzemel. A gyalogosok a déli járdán zavartalanul haladhatnak, a kerékpárosok pedig a KRESZ szabályai szerint tolhatják át biciklijüket.
A Margit hidat hosszában kettéválasztva két ütemben építik át, ezek elején egy-egy hétvégét vesz igénybe az ideiglenes vágányzóna és a felső vezeték átkötése. Ekkor nem haladhatnak át villamosok sem, 2010-ben pedig a két hídfél összeillesztésekor két hétre teljesen lezárják a hidat a forgalom elől.
A felújítás miatt egyes BKV-vonalakon több jármű közlekedik. Sűrűbben jár például az 1-es villamos, a szentendrei HÉV vonalán pedig napközben hosszabb szerelvények közlekednek.
A rekonstrukció ideje alatt a Fővárosi Közterület-felügyelet kiemelten ellenőrzi a szabályok betartását.
A felújításról szóló szerződést múlt hétfőn írta alá a Fővárosi Önkormányzattal a kivitelező Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt. A munkálatok várhatóan 2011 márciusáig tartanak, de a forgalomnak 2010 augusztusában szeretnék visszaadni a hidat. A beruházás áfa nélkül 20,8 milliárd forintba kerül, ebből hatmilliárdot az Európai Unió biztosít.