Combino-betegség a Van Hool buszoknál
Az Index úgy értesült, hogy már a bemutatkozó napon 4 frissen forgalomba állt Van Hool buszból 3 le is robbant különböző műszaki okokból.
Hétfőn álltak forgalomba először a használtan vásárolt Van Hool buszok a 23-as vonalon, ám a bemutatkozás nem jól sikerült: a 4 debütáló járműből hármat délutánra vissza kellett vontatni a garázsba. A BKV szerint a Combinókhoz hasonló gyermekbetegségekről van szó.
Az Index buszos szakszervezeti forrásból megtudta, hogy a négy buszt szombat este vitték át a főműhelyből a garázsba és nagyon kevés idő jutott a szerelőknek a beállításra.
A járművek menet közben a következő hibákat produkálták: visszanyitott az ajtó, tévesen jelzett a motortűz-jelző, sípolt és letiltott az elektronika.
Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottsági tagja, a VEKE szóvivője szerint felvetődik a BKV műszaki felelőssége, nem készültek fel eléggé az üzembe állításra.
A BKV összesen 32 darab használt alacsonypadlós csuklós Van Hool buszt vásárolt júniusban Belgiumból. Az első jármű június 25-én érkezett meg Budapestre.
Nemecz Gábor, a BKV fejlesztési és beruházási főosztályvezetője az Indexnek elmondta, hogy a klímaberendezések beszerelése a többi kisebb-nagyobb rendszerillesztési és szervizmunkával együtt mintegy 10 millióba kerül a forgalomba állítás buszonként.
A BKV este reagált
Forgalomba állították hétfőn az első öt, Belgiumból vásárolt Van Hool autóbuszt Budapesten, de két jármű már az első napon műszaki hibás lett, mondta a BKV fődiszpécsere hétfőn este. Erős János szerint mindkét busznál ugyanaz a hiba fordult elő, letiltott a jármű elektronikája, de a hibát hamar elhárították, így nem maradt ki egyetlen járat sem.
A BKV sajtóirodája a meghibásodásokról annyit közölt: az egyik autóbuszon az ajtó működtetéséhez szükséges berendezés romlott el. Hozzátette, hogy finomhangolásra van szükség a buszok motorterében található, hőmérsékletet mérő szenzoroknál is, és ez hétfőn a forgalomban további fennakadásokat okozott. (MTI)