Pandora, Gabriella
-1 °C
4 °C

Szakszervezet adja ki a BKV bérbuszát

2010.01.19. 08:43

Az Index birtokába került egy 2011-ig szóló szerződés, amely szerint a BKV néhány hónappal a 2008 áprilisi sztrájk után jutányos áron bérbeadta bérbusz-flottájának egyik fehér luxus 9900-as Volvóját, az egyik sztrájkoló buszos szakszervezetnek. A bérbusz a havi díját néhány nap alatt megkeresheti, a többi napon az érdekképviselet szabadon bérbe adhatja piaci alapon harmadik félnek.

Havonta 130 ezer forint plusz áfát (30 ezer forint használati díjat + 100 ezer forint karbantartási hozzájárulást) fizet a Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezet egy büfével, vécével, audio-video rendszerrel, klímával felszerelt, 49 személyes fehér Volvo turistabuszért a BKV-nak 2008. augusztus 1 óta. A buszt a szerződés szerint a szakszervezet továbbadhatja bérbe piaci alapon.

v1

A szakszervezet honlapján található díjszabás szerint a busz csak Budapesten belüli fuvarokkal - minimáláron számítva - 5 nap alatt, vidéki fuvarokkal pedig, szintén a lehető legkisebb kötelező napi díjtétellel számolva két és fél nap alatt megkeresi a BKV-nak fizetendő bérleti díjat. Megkérdeztünk több buszbérbeadással foglalkozó céget, mindenhol azt mondták, hogy a havi 130 ezer forintos bérleti díj igen barátinak számít a piacon.

A szerződés további érdekessége, hogy az egyébként lízingelt busz üzemeltetői jogát a BKV fenntartotta, azaz lényegében a lízingdíjtól kezdve a biztosításokig fizet mindent. Még a tárolásért sem kell fizetni a szakszervezetnek. A szerződés 2009 április 30-ig szól, azzal az opcióval, hogy két évre meghosszabbítható. A szerződés jelenleg is él.

A bérleti szerződést 2008 júliusában (Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató regnálása idején) írta alá Regőczi Miklós volt vezérigazgató-helyettes és Földényi György, a Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezet vezetője. Földényi a múlt heti BKV-sztrájk sztrájkbizottságának az elnöke volt.

Egyes feltételezések szerint Földényi jóban volt a Hagyó korszak három fő BKV-s vezetőjével, Antal Attilával, Balogh Zsolttal és Regőczi Miklóssal, ezért a BKV-t ismerők közül néhányan a mostani sztrájk szervezésében is elképzelhetőnek tartják a volt szocialista főpolgármester-helyettes közvetett hatását, mint a Kocsis-Hagyó háború újabb fejezetét.

Mint megtudtuk, a gazdasági igazgató a 2009-es évre célvizsgálatot kért a buszra, amelyből kiderült, hogy a BKV nem fizetett rá: a szakszervezettől kapott bérleti díj nagyjából fedezte a BKV busszal kapcsolatos költségeit.

A BKV-nak még öt további fehér Volvo busza van, ezeket maga a cég adja bérbe. A buszok a tavalyi csúcsidőszakban 70 százalékos kihasználtsággal futottak. A szakszervezeti busznak a szerződés szerint (kedvezményes tarifával) rendelkezésre kell állnia akkor is, ha valamilyen céges, vagy belső szervezeti eseményre kell szállítani a BKV dolgozóit.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?