Beáta, Izolda, Lea
0 °C
17 °C

Neoplan, Solaris is járt már a BKV-nál

2010.05.21. 17:42

A mostani párhuzamos Ikarus-Credo nagy busztesztet megelőzően több alacsonypadlós busz is megfordult már a leginkább tesztvonalnak használt 7-es vonalon.

A Mercedes Citaro pont egy évvel ezelőtt járt Budapesten, azt megelőzően pedig kipróbálhatták az utasok a Neoplan Centrolinert, a lengyel Solaris Urbinót, vagy éppen a Credo Citadell 19 elődjét, a Credo BN18-ast.

A Mercedes Citaro tesztjét alaposan kiértékelte a BKV, amiről korábban be is számoltunk. A többi buszteszt tanulságairól azonban nem érhető el anyag, legfeljebb a kipróbált buszok alaptulajdonságaikról.

Neoplan Centroliner
Neoplan Centroliner

Eszerint a Man/Neoplan 489, azaz a Centroliner teljes hossza 18,75 méter, szélessége 2,5 méter, magasság tetőszellőzővel 2,88 méter. A busz egy 24,5 méteres átmérőjű körön fordul meg.

Neoplan Centroliner
Neoplan Centroliner

A Centroliner üléseit szivacs és szövet borítja, összesen 41 ülés van benne, a teljes szállítási kapacitás 133 utas. (Ezt négyzetméterenkénti 5 utassal számolta a cég.)

A buszt egy Voith D 864.5 típusú autamata váltóval szerelt 310 lóerős dízelmotor löki előre. Az utasokat a nyári hőségtől Webasto Aerosphere utastéri klímaberendezés védi. Kamerarendszer a buszon nem volt.

Solaris Urbino
Solaris Urbino

2008. március 25-től április 3-ig tesztelte a BKV a 7-es vonalán a lengyel Solaris Urbino 18 csuklós buszt.

Solaris Urbino
Solaris Urbino

Az Urbino 18 méter hosszú, 2,5 méter széles, magassága légkondival meghaladja a 3 métert. Az erőforrás egy 310 lóerős DAF PR228-as motor, a váltó Voith Diwa 5-ös. A futómű a magyar buszokból is ismert német ZF.

Credo BN18
Credo BN18

A Credo Citadell nem teljesen (csak 80 százalékban) alacsonypadlós elődje, a Credo BN 18-as busz is megfordult már tesztelésen a BKV-nál, méghozzá 2007. október 24. és október 27. között.

Credo BN18
Credo BN18

A tesztjárat itt is a 7-es busz vonalán volt. Ez a jármű 17,9 méter hosszú, 2,5 méter széles, 3,1 méter magas. Ezt a buszt egy hathengeres soros, 5880 köbcentis, 271 lóerős, Euro 4-es Iveco motor mozgatja. A váltó már itt is Allison márkájú, mint a későbbi Citadellben.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!