Beleégett az óraszíj egy metróvezető kezébe
Erős áramütés ért egy metróvezetőnőt csütörtök délután kocsileadáskor. A vezetőnő az akkumulátort kapcsolta ki, amikor - még nem tudni, milyen okból -, ív képződött és a fém óraszíján keresztül őt is megcsapta az áram. A BKV vizsgálódik.
Információink szerint a metróvezetőnőt csütörtök délután mentő vitte el, a fém óraszíj szó szerint belesült a csuklójába. A Szent István kórház égési osztály ügyeletének hétfő reggeli tájékoztatása szerint a beteg már jobban van.
Megkérdeztük a BKV sajtóosztályát, hogy mi történt pontosan, de csak annyit válaszoltak, hogy a munkabaleset körülményeinek a feltárását megkezdték, a vizsgálat folyamatban van.
Hozzátették még, hogy a járművezetők alapképzésük során munkavédelmi oktatásban részesülnek, ennek része – többek között – a kapcsolók kezelése és az elsősegélynyújtási ismeretek elsajátítása is.
Információink szerint az akku kapcsolója vagy a közelében levő tápvezeték vagy biztosítéktartó szigetelése lehetett rossz. A metróvezető több mint tíz éve a BKV-nál dolgozik, nem lehet azt mondani, hogy rutintalan lenne.
Azt is megtudtuk, hogy az eset nem váratlan a dolgozók előtt, mert a régi orosz metrókocsik akkujának kapcsolója mindig húz ívet kikapcsoláskor, igaz nem ekkorát. (A vonat alatt, ahol 825 voltot szakítanak meg, még ívoltó kamrák is vannak.)
Most többen attól tartanak, hogy a BKV ahelyett, hogy megszüntetné a veszély forrását, inkább a szabályzatban talál olyan pontot, ami alapján a metróvezetőt mondják ki hibásnak. Mint a 3-as metróvonalon dolgozók egyike elmondta, "előbb-utóbb valaki hulla lesz a fülkében, ha így folytatódik".
A 3-as metró felújítását már régóta tervezi a BKV. A vonal Deák tér-Nagyvárad tér közötti szakaszát 34 éve adták át, az orosz metrókocsik elöregedtek. A felújítás elkezdését azonban forrás hiányában mindig halogatni kell.