Lezavarta a főváros a fejcseréket

2010.10.27. 16:39

A régi városüzemeltetési struktúrát átalakítottuk, a közszolgáltató cégek vezetőit lecseréltük, jelentette be Tarlós István főpolgármester a fővárosi közgyűlés ülésének szünetében. Hozzátette: megalakították a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-t és a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) Zrt-t.

A két nagy holding fogja majd össze a főváros közlekedési (közúti, tömegközlekedési, parkolási) cégeit, valamit a közszolgáltató cégeket. A BKK élére Vitézy Dávidot, a VEKE szóvivőjét, a BVK élére pedig László Györgyöt, a Főtáv volt kommunikációs igazgatóját nevezték ki.

Vitézy elmondta, hogy a BKK 2011 második felére készíti el a főváros közúti-tömegközlekedési-kerékpáros összehangolt stratégiáját. A BKK, amibe Tarlós István várakozásai szerint tőkeemeléssel beszáll az állam is, fokozatosan átveszi a BKV feladatait, menetrendi és a tarifakérdések tekintetében, a BKV-nál csak az üzemeltetés, karbantartás marad.

A főváros közel két tucat saját tulajdonú cégében lecserélték az igazgatókat. A nagyobb cégek közül a Parking Kft. új igazgatója Devecz Miklós, a csepeli szennyvíztisztítóhoz tartozó Enviroduna Kft-t Wertán Zsolt, az FKF Zrt.-t Tölgyesi Balázs, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-t Szőke László, a Főkertet Szabó József, a Temetkezési Intézetet Horváth József, a Főtávot Fekete Csaba, a Taxiállomásokat üzemeltető céget Komáromi Endre igazgatja mostantól.

Tarlós kijelentette, hogy mindenki előtt ismert, mi történt az elmúlt néhány évben a fővárosi közszolgáltató cégeknél, hány gyanús szerződést, tanácsadói megbízást kötöttek, aki a vezetőcserét ellenzi, az azt szeretné, hogy az az időszak folytatódjon.

A leváltott vezetők végigelégítésének összegéről Tarlós egyelőre nem tudott pontos számot. Mint mondta, meg kell várni, hogy milyen döntés születik a parlamentben a végkielégítések számításáról.

Az ellenzéki szocialista frakció részéről Horváth Csaba elmondta: egyfelől tudomásul vették a kinevezéseket, másfelől viszont a leváltásokat nem minden esetben indokolta az, hogy visszásságok derültek ki az adott cégnél.

Az új vezetők közül egyedül Vitézy Dávid kinevezését kritizálták, mondván, a 25 éves, vezetői gyakorlattal nem rendelkező ember legnagyobb érdeme, hogy ismeri a világ összes villamostípusát, hátránya viszont, hogy a cégmenedzseléshez nem ért.