Budaörs polgármestere is beszólt Tarlósnak
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A székesfehérvári polgármester után Budaörs vezetője is nyílt levélben mondta el a véleményét az M7-es fővárosi bevezető szakaszára kitett új buszsávról. Wittinghoff Tamás szerint az életszerűtlen, a hétköznapokat megkeserítő megoldásokkal a valódi problémakezeléstől veszik el az energiákat.
„Ha már segíteni nem tudsz, legalább ártsál.” Ez jutott Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármesterének eszébe, amikor szembesült a Budapesti Közlekedési Központ legújabb intézkedésével. Május 30-án, hétfőn új buszsávot adtak át a Budaörsi út befelé jövő oldalán, a Nagyszőlős utcai felüljáró és a BAH-csomópont között. Az autósok elől elzárt sáv miatt a Nyugat-Magyarországról és az agglomerációból érkező forgalom az M1-M7-es közös szakaszán rendszeresen feltorlódik, a dugók időnként a budaörsi Auchanig érnek.
Wittinghoff nyílt levelet írt Tarlós István főpolgármesternek, amiben azt írja, hogy a VEKE elnökének az ügyben tett nyilatkozatai szemmel láthatóan igyekeznek szembeállítani a budapestieket és az agglomerációban élőket. Pedig mindenki tudja, hogy a város és környékének határa mára teljesen virtuálissá vált, valódi szimbiózisban él a főváros a környező településekkel. Ezt a realitást tükrözi az a tény is, hogy BKV buszok járnak a településekre. Mellesleg éppen Budaörs esetében ugyanannyian járnak ki ide dolgozni, mint, ahányan innen Budapestre. Az évtizedes törekvés, hogy egyetlen egységként, egymásra épülve működjön az agglomeráció, és a főváros tömegközlekedése, mindeddig vitán felül állt.”
A polgármester szerint a budaörsi önkormányzat már két évtizede küzd azért, hogy olyan kötöttpályás közlekedési kapcsolat jöjjön létre a főváros és a nyugati agglomeráció között, ami reális alternatívája lehet a személygépkocsival való közlekedésnek. „Mivel mindeddig nem valósult ez meg, méltánytalan, és irreális követelés, hogy az agglomerációban élők kizárólag tömegközlekedést használjanak. Azt is tudja mindenki, hogy nincsenek olyan elkerülő utak, amelyeket ésszerű lenne a jelenlegi közlekedési útvonalak helyett használni.” – írta Wittinghoff leszögezve, hogy mindezek ismeretében egyáltalán nem ért egyet azzal, hogy „életszerűtlen, a hétköznapokat megkeserítő megoldásokat vezessenek be, ahelyett, hogy az energiákat a valódi problémakezelésre - vasútkorszerűsítés, a négyes metró meghosszabítása a Virágpiacig - koncentrálnák”.
Budaörs Város Önkormányzata sürgősen tárgyalásokat kezdeményez a BKK illetékeseivel, hogy megszűnjön az a lehetetlen állapot, amely az elmúlt napokban kialakult a Budaörsi úton.
A hosszú kocsisorokat, egyúttal a BKV-buszok menetidejének hosszabbodását is okozó intézkedés miatt szerdán Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármester is üzent Tarlósnak. A szarkasztikus stílusú levélben elszabadult hajóágyúknak nevezte a buszsáv kitalálóit, ami szerinte a formálódó Budapest-sovinizmus megnyilvánulása.