Rosszul tervezték meg a Haller utcai kikötőt
Mivel az úszó kikötőhíd a Duna vizén lebeg, balesetveszélyesen meredekké vált, így az utasok csak nehezen tudják megközelíteni vagy elhagyni a sétahajókat - indokolták a közlekedési szakemberek a D11-es és D12-es járatok megállójának becsukását. Amikor pár napja a helyszínen jártunk, tényleg olyan meredek volt a hajóhíd, hogy egy idős hölgy nem is merte megpróbálni a felszállást.
A meredek rámpa azonban egyáltalán nem a Duna szokatlanul alacsony vize, hanem a tervezés hibája miatt állhat ilyen szögben. A folyó szintje ugyanis a budapesti mércén szerdán 256 centiméter volt és a Duna éppen enyhén áradt. Ez a szint nemhogy nem alacsony, de július közepén inkább aránylag magasnak mondható, simán lehetne akár egy-másfél méterrel kevesebb is. Amikor július 6-án a helyszínen jártunk, és még szó sem volt arról, hogy túl kicsi lenne a vízállás az állomás működtetéséhez, 283 centi volt a folyó szintje, vagyis csak 27 centivel több a mostaninál.
Erős a gyanú, hogy a BKK ezzel az álindokkal azt a kellemetlen tényt próbálja leplezni, hogy a sietséggel megnyitott kishajójárat Haller utcai állomását értelmetlen helyre rakták. A HÉV kerítéssel is védett sínei, illetve az egyetlen aluljáró lezárása miatt az itt kiszálló utasoknak vagy a Petőfi vagy a Rákóczi hídig kellett gyalogolniuk, ha át akartak szállni más járműre, vagy egyszerűen begyalogolni a városba.
Miután kiderült a bénázás, a megállót hirtelen bezárták, az alacsony vízszintre hivatkozva. A víz, mint említettük, egyáltalán nem különösebben alacsony, és már az elmúlt hetek nagyobb vízállásánál is látszott, hogy a megállót ügyetlenül alakították ki. Ilyen magas, függőleges partfal esetében komolyabb átépítés nélkül nem is nagyon lehet jó megoldást találni.